Hansens Flødeis - konkurrencesituation m.m. | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 7
  • 1319
  • PDF

Hansens Flødeis - konkurrencesituation m.m. | Afsætning A

Opgaven indeholder en analyse om is-producenten "Hansens Flødeis".

Indhold

Giv en kortfattet beskrivelse af virksomheden Hansen Is.
Redegør for konkurrencesituationen på det danske marked for is.
Analyser Hansen Flødeis' interne forhold og vurder virksomhedens konkurrencemæssige fordele.
Analyser og vurder Hansen Flødeis' strategiske muligheder.

Uddrag

Hansens is er en familievirksomhed som har oplevet en stor vækst i både ind- og udland. Hansens is startede som et mejerivirksomhed som Hans Hansen startede i 1922, men ændrede navnet til Frederiksborg is senere hen som lavede krystal-is. Da den tredje generation kom til i 2003, begyndte de at producere fløde- is under det navn de har i dag. Virksomheden består i dag af Hans Jørgen som var Hans Hansens barnebarn og hans to sønner Anders og Rasmus Eibye i 1987. Udover de 3 fra familien, har de 12 fastansatte i virksomheden og 1 freelance designer. Hansens is bliver solgt i Danmark og Sverige, hvor de sælger ispinde, iscreme, islagkager og literis. Hansens is går meget op i deres design og det er med til at styrke deres brand, 5 % af virksomhedes samlede omkostninger går til designerinvesteringer som b.la plakater, biler, butikker, emballage mm. De valgte at satse på design fra starten af, da de ville brande sig på en anderledes måde. Anders var også uddannet designer, men for at sikre deres ideer og produkter fik de Mads Bergholdt til at se på deres produkter med andre øjne... Køb adgang for at læse mere

Hansens Flødeis - konkurrencesituation m.m. | Afsætning A

[1]
Bedømmelser
  • 10-03-2013
    fin opgave!!! men der mangler stadig en del i den.