Noter: Prisfastsættelse, metoder, strategier.
- HHX 2. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 7
- 1680
Noter: Prisfastsættelse, metoder, strategier.
Dette er mine noter om pris i forhold til virksomhedens handlingsparametre, som jeg har skrevet i Afsætning A.
Indhold
Pris
Forhold, der har indflydelse på prisfastsættelsen (interne og eksterne forhold)
Prisfastsættelse på nye produkter
Pristilpasning på eksisterende produkter
Prisfastsættelse på substituerende og komplementære produkter
Prisændringer
Kundernes reaktioner
Prisdifferentiering
Uddrag
PRIS:
Prisen påvirker direkte virksomhedens indtjening
Prisen er let gennemskueligt og sammenligne for kunder ( også for virksomheden og konkurrenter)
Prisen er let at efterligne (konkurrenterne)
Lokke pris: = ta 3 betal for 2
psykologisk pris: 4,95 , derved... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind