H&M analyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • 7
  • 4
  • 1710
  • PDF

Virksomhedsanalyse: H&M analyse

Opgaven indholder blandt andet analyse af købsadfærden hos H&M, strategisk analyse af H&M, med blandt andet SWOT-analyse.
Opgaven handler om H&M og deres markedssituation.
At det var rigtig god og jeg havde det hele med.

Indhold:
1. Beskriv købsadfærden på H&M´s marked.
2. Foretag en strategisk analyse af H&M´s nuværende situation i markedet.
3. Foretag en strategisk vurdering af H&M´s fremtidige strategiske tiltag.

Opgaven er skrevet i 2009.

Uddrag

1. Beskriv købsadfærden på H&M´s marked.

Behov og købemotiver:
Behov: Tøjet fra H&M kan både dække fysiske behov og sociale behov.
Fysiske behov fordi at man er nød til at have noget tøj for at holde varmen.
Sociale behov fordi at tøjet fra H&M er noget mange går med, det er altså et godt tøjmærke, dette betyder at man måske vil købe tøj derfra pga. accept og for at være en del af ”gruppen”.
Købemotiver: H&M dækker efter min mening i første omgang band waggon effekten da det er noget alle andre går i og kan ses som et ”sikkert” køb. Dog vil jeg også mene at den kunne dække thrifty effekten. Thrifty effekten da man kan få meget tøj i H&M som er meget billigt, man kan altså derudfra vise at man er en dygtig indkøber, som sparer på pengene.

Deltagere i beslutningsprocessen;
Initiativtager: Det både kvinder, piger, mænd og drenge der køber i H&M, dog er det mest kvinder eller piger og man kunne forestille sig at det typisk ville være kvinderne eller pigerne der var initiativtager også selvom det er manden der skal have nyt tøj for det betyder måske ikke så meget for ham, at han har noget nyt tøj, men måske mere for konens skyld. Dette gælder dog kun for mændene, da nutidens drenge går mindst ligeså meget op i tøj som pigerne, de handler bare ikke ligeså meget i H&M.
Influent: dette ville typisk være en ven/veninde som er med ude og shoppe eller moderen som altid har en mening om det tøj de unge køber... Køb adgang for at læse mere

H&M analyse

[6]
Bedømmelser
  • 20-09-2010
    Jeg er blevet meget skuffet over indholdet af analyse .. En del mangler
  • 01-06-2015
    En fin opgave, hvor spørgsmålene bliver besvaret godt!
  • 20-04-2015
    virkelig god opgave :D
  • 22-09-2014
    Givet af HHX-elev på 2. år
    udemærket analyse...........