H&M | Analyse af virksomheden

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 5
  • 896
  • PDF

H&M | Analyse af virksomheden

Opgaven kommer ind på:
- SBU'er
- Boston model
- SWOT
- TOWS

Lærers kommentar

Fint - bortset fra dine fejl i SWOT

Uddrag

På baggrund af informationerne af det vedlagte materiale, har jeg dannet følgende konklusioner, som understøttes af min forståelses og viden omkring detailmarkedet og samfundets påvirkning af dette.

Jeg har først valgt at placere H&M's brands under hver sin SBU'er. Dernæst indsættes de forskellige SBU'er i Bostonmodel, som giver et samlet indtryk af koncernen udbyd af SBU'er/brands. Dette viser hvordan de er placeret i markedet, ved hjælp af Bostonmodel.

---

1. SBU'er & indplacering i Boston model.

 Planlægges særskilt:
H&M har 3 forkellige produktgrupper: modetøj, high-fashion og deres nye linje H&M Home. Ud fra min betragtning planlægges disse tre produktgrupper sammen, da H&M er en ”stor” virksomhed. Jeg tror at de ”underordnede”, som sidder særskilt kommer op med idéer der gives videre til en overordnet der tager beslutningerne.

 Har sine egne konkurrenter:
H&M's produkter har hver sine konkurrenter.
H&M modetøj konkurrenter – andre mode butikker
H&M dyre tøj konkurrenter – andre high fashion butikker
H&M Home konkurrenter – andre bolig butikker (måske et modspil til IKEA)... Køb adgang for at læse mere

H&M | Analyse af virksomheden

[6]
Bedømmelser
  • 03-03-2014
    god besvarelse swot analysen og tows modellen var de bedste modeller i opgaven
  • 21-09-2011
    En rigtig god opgave,og er rigtig god til inspiration.
  • 20-04-2015
    god opgave men lidt for kort
  • 27-05-2014
    God opgave med nogle få fejl