H&M | Vækststrategi, konkurrenternes position, parametermix
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 12
- 10
- 2870
H&M | Vækststrategi, konkurrenternes position, parametermix
Opgaven omhandler H&M
Indhold:
1. Redegør for H&M's planer/vækststrategi.
2. Analyser kunderne og deres kendetegn samt konkurrenternes position.
3. Ud fra ovenstående diskuteres og vurderes, hvordan H&M's parametermix kan sammensættes mest hensigtsmæssigt.
Uddrag
Indledning
Det verdenskendte tøjmærke H&M blev grundlagt i 1947 siden og i den tid har svenske tøjproducent, som også er et aktieselskab, Hennes & Mauritzen AB formået at åbne mere end 2000 butikker på 38 markeder fordelt over fire kontinenter. Virksomheden har igennem tiden været et tøjfirma som var kendt på konceptet om produkter til billige priser. Og da den finansielle- og økonomiske krise fandt sted i 2008 var H&M en af virksomhederne som fik gavn af krisen. Således steg deres omsætning med 20,1 % i juli 2010 i forhold til året før, da krisen stadig trykkede danskerne. I 2010 fik H&M medvidere etableret sig som en af verdens førende virksomheder indenfor tøjbranchen. Jeg har lavet en SWOT-analyse for bedre at kunne beskrive virksomheden. (Se bilag 1)... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind