Study Guide om "Global Cool" (Business Letter)

Guldprodukter er udarbejdet af redaktionen på Studienet.dk
  • HHX 3. år
  • Engelsk A
  • 12
  • 6
  • 1719
  • PDF

Non-fiction analyse: Study Guide om "Global Cool" (Business Letter)

Få hjælp til at skrive et Business Letter til Global Cool kampagnen med Studienets study guide. Opgaven indgår i eksamenssættet fra januar 2007 for Spansk A på HHX.

I dit forretningsbrev skal du informere Marks & Spencer om kampagnen, og forklare hvordan både de og Global Cool kunne nyde godt af den.

Denne study guide til "Global Cool" giver en omfattende gennemgang af hvordan dit forretningsbrev skal opbygges, samt en guide til hvordan kilderne i opgavesættet kan bruges. Vores study guide hjælper dig således sikkert igennem alle trin i din skrivning.

Hent denne study guide nu og få hjælp og inspiration til din opgave om "Global Cool" med det samme.

Uddrag

Opgaveformuleringen
Opgaveformuleringen skal du forstå som den overordnede ramme for dit forretningsbrev. Hvis du læser og forstår opgave-formuleringen rigtigt, giver den dig den struktur, som du skal bygge dit brev op om. Vi vil her vise dig, hvordan du skal forstå og bruge opgaveformuleringen til letter-delen af opgavesættet ”Global Cool”.

Formålet
Formålet for dit forretningsbrev er at overbevise retail-virksomheden Marks & Spencer om at blive officiel sponsor for Global Cool-kampagnen. Marks & Spencer har forpligtet sig til en positiv klimapolitik, der passer godt sammen med Global Cool-kampagnens mål om at nedbringe CO2-forbruget i verden.
...

Sådan bruger du kilderne
Teksterne, ”KT Tunstall and John Densmore Support Global Cool Campaign To Save Planet” og ”Plan A because there is no plan B”, behandler de punkter, du skal skrive om i hoveddelen af dit forretningsbrev. Her viser vi hvilke væsentlige pointer, teksterne har på punkterne hver for sig. Du kan så udvælge de elementer, som du mener, er mest relevante at komme ind på i netop dit forretningsbrev.
NB: Når du bruger teksterne, er det vigtigt, at du ikke bare gentager formuleringerne fra teksterne, men at du skriver med dine egne ord!

The Global Cool campaign
Ud fra teksten, ”KT Tunstall and John Densmore Support Global Cool Campaign To Save Planet”, viser vi her med nogle punkter, hvad Global Cool-kampagnen går ud på. Ud fra disse punkter kan du udvælge, hvad du vil fokusere på i netop dit forretningsbrev.

Kæmper imod global opvarmning
(Fight against global warming)
Global Cool er en klimakampagne, der henvender sig til folk i hele den vestlige verden og opfordrer dem til at kæmpe imod global opvarmning ved at reducere deres CO2-forbrug. I de næste ti år er målet at reducere den samlede CO2-udledning hvert år med en milliard tons.
...

How both parties (Global Cool and Marks & Spencer) may benefit from mutual co-operation
Det nævnes ikke direkte i teksterne, hvordan samarbejde mellem Global Cool og Marks & Spencer kan være en fordel for begge organisationer, så her skal du tænke lidt kreativt. Ud fra teksterne kommer vi her med nogle bud på, hvilke fordele der kan være for parterne.
Passer til profilen (Fits the profile)
Global Cool og Marks og Spencer passer til hinandens profil. Global Cool kæmper imod global opvarmning, og Marks og Spencer kæmper aktivt for både miljø og klima. På den måde er Marks og Spencer en rigtig god virksomhed at få knyttet til Global Cool, fordi virksomheden har de samme positive værdier.
... Køb adgang for at læse mere

Study Guide om "Global Cool" (Business Letter)

[2]
Bedømmelser
  • 09-03-2011
    Givet af 3.g'er på STX
    Hold op en stor hjælp til business letter og Global Cool
  • 16-03-2012
    Super.............virkeligt godt