Forretningsplan innovation trådløse høretelefoner

  • HHX 2. år
  • Virksomhedsøkonomi A
  • 10
  • 22
  • 3875
  • PDF

Forretningsplan innovation trådløse høretelefoner

En forretningsplan til innovation på HHX 2. år, hvor produktet er trådløse høreapparater.

Indhold

Resumé 3
Idégrundlag 4
Produktet 5
Teknikken: 6
Målgruppe: 6
Markedsbeskrivelse 7
Konkurrencesituationen 9
Overordnede stærke og svage sider ved de danske konkurrenter: 10
Organisationen og virksomhedens infrastruktur 11
Produktionen: 11
Markedsføringen 12
Salgsparametre: 14
Planlægning 15
Økonomi 16
Kapital anskaffelse 17
Etableringsbudget 18
Resultatbudget 19
Finansieringsbudget 20
Likviditetsbudget 21
Kilder 22

Uddrag

Idégrundlag
Ideen om at sælge trådløse høretelefoner er os nærliggende. Vi kender alle sammen problemet, når ledninger kommer i vejen for os, og vi bare ønsker at vi havde noget, som ville være lettere at have med at gøre. Vi er selvfølgelig klar over, at trådløse høretelefoner er opfundet, men vi har nu alligevel tænkt os at begive os ud og konkurrere imod de eksisterende udbydere. For vi har fundet nogle vigtige mangler på det nuværende produkt, som vi ikke er i tvivl om kan forbedres!
Derfor vil vi fokusere på produktudvikling, altså en udvikling af det allerede opfundet produkt – inkrementiel innovation. Der er visse mangler fra de trådløse høretelefoner, som eksempelvis Panasonic udbyder. Vores vision er derfor klar - vi skal kunne formå, at gøre det her til et bedre produkt funktionelt, såvel som teknologisk!
Det er i denne situation vigtigt at fokusere på selve processen fra ideen og så ud til den endelige forbruger.
Hvad der det så vi kan gøre bedre end de eksisterende på markedet?:
• Teknologisk udvikling – De nuværende høretelefoner mangler funktioner. For eksempel kan man ikke skifte sang på høretelefonen.
• Produktet – Stor og klodset. Vi vil formå at gøre vores høretelefoner mindre, så de passer i øret. I dag kan alt gøres mindre, og også billigere hvis man vælger den rette løsning.
• Billigere: Panasonic producerer produkter i hjemlandet Japan. Vi kan gøre det billigere ved at outsource vores til fjernøsten. Men da den fremtidige globale udvikling vil vise, at det kan blive for dyrt på sigt at flytte produktionen til Kina, ser vi nogle store muligheder i et land, som Bangladesh! Et land i stor vækst, som prøver at blive det næste store land for udvikling.
Dette er det overordnede grundlag. Forretningsplanen vil senere vise, hvordan alt dette kan realiseres... Køb adgang for at læse mere

Forretningsplan innovation trådløse høretelefoner

[17]
Bedømmelser
  • 16-02-2011
    Der mangler "Undersøgelsen, som ligger i bilag, viser på tallene markeret med gult" altså Bilag...
  • 14-11-2011
    god inspiration til hvordan man opbygger en forretningsplan
  • 13-01-2016
    Rigtig god at arbejde med
  • 13-05-2014
    Megeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet flot