Flexa - Internationalisering | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 7
  • 2611
  • PDF

Flexa - Internationalisering | Afsætning A

Problemstillinger opgaven kommer omkring:
1. Analyser det kinesiske marked ud fra en PEST-analyse.
2. Analyser kulturforskelle mellem det danske og det kinesiske marked.
3. Gør rede for Flexas konkurrencemæssige position nationalt og internationalt. Begrund dit svar.

Dette er en opgave om Flexa fra et eksamenssæt.

Elevens kommentar

Mangler at besvare opgave 3 bedre.

Uddrag

Terpstras modellen:
 Sprog – Det daglige tale- og skriftsprog rummer symboler og normer, som det er meget vigtigt for Flexa at være opmærksom på. Flexa skal tænke på det sproglige niveau de skal anvende i deres markedsføring for at ramme overklassen og den øvre middelklasse.

 Værdier og normer – I Danmark forventes det, at vi uden diskussion betaler, hvad der forlanges. I bl.a. Kina forventes det, at man diskuterer kraftigt med ekspedienten for at få prisen på varen sat ned, hvilket Flexa også skal være opmærksom på. En overpris til at starte med kan være på tale.

 Social opbygning – I et land som Danmark er man sikret økonomisk imod arbejdsløshed. Sådan et system har man ikke i Kina. Derfor spiller landets økonomi en stor rolle for Flexas forretning, da Flexa sælger luksusvarer.

 Politik og Lovgivning – Som nævnt tidligere, skal Flexa være opmærksom på lovgivningen i Kina. En ændring i lovgivning omkring udenlandske firmaer eller en lovgivning omkring brug af materialer til møblerne kan enten skade eller gavne Flexa. Flexa skal også være opmærksom på den politiske holdning der er i Kina. Flexa skal bestemt fokusere på det, som regeringen sætter pris på. Eksempelvis i Kina gør man meget ud af, at de kinesiske traditioner og holdninger bliver respekteret... Køb adgang for at læse mere

Flexa - Internationalisering | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.