Fleggaard, strategisk og konkurrencemæssig situation
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 10
- 12
- 2929
Fleggaard, strategisk og konkurrencemæssig situation
Opgave skrevet om Fleggard.
Opgaven indeholder en strategisk analyse af virksomheden, og en redegørelse af den nuværende konkurrencemæssige situation.. Den behandler kapitel 2,3,4 og 6 i "Afsætnings A"-lærebogen. Opgaven er skrevet i 2010.
Opgave 1:
Interne og eksterne forhold for Fleggaard.
Opgave 2
Strategisk analyse af Fleggaard
Opgave 3
Diskussion af Fleggaards vækststrategi
Indhold
Opgave 1 3
Swot-analyse 3
Opgave 2 5
Opgave 3 6
Konklusion 7
Bilag 1. Omverdensmodel 8
Bilag 2. Værdikædeanalyse 9
Bilag 3. E-handelstrappen 11
Bilag 4. Vækststrategi 12
Bilag 5. Konkurrencestrategi 12
Uddrag
Opgave 2
Målet for enhver ambitiøs virksomhed er at skabe vækst indenfor det marked de er på, og gennem den vækst opnå et overordnet mål om at vokse og få en acceptabel indtjening, derudover er også flere forskellige former for vækst, som de gør brug af. Den vækst Fleggaard satser stærkest på er at øge dynamikken i organisationen og især på medarbejderne i virksomheden trives og det er her deres kerneværdier er, samt også at skabe vækst for at mindske den risiko for at blive udkonkurreret af andre aggressive og vækstivrige konkurrenter. Fleggaard vil skabe vækst fordi de gerne vil udvide deres kerneområder og deres kompetencer ud til et bredt forretningsområde og kunne tilbyde deres kunder den bedst mulige løsning, da kunden altid er i centrum for Fleggaard, og deres loyalitet betyder meget. Så har de opnået en tilfredshed eller loyalitet overfor deres kunder ved grænsehandlen, vil de kunne overføre denne til deres nye forretningsområder og dermed hurtigt blive større og skabe denne vækst, uden at skulle gennem introduktionsfasen med hvert enkelt produktområde. Folk skal forbinde deres Fleggaard med kvalitet, om det så er ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind