Fitness DK

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 5
  • 1078
  • PDF

Fitness DK

Indeholder

- Formålet med at at segmentere et marked

- Redegørelse af processen vedr. segmentering og målgruppevalg

- hvordan fitnesscenteret Fitness.dk bør segmentere det danske marked.

- beskrivelse af målgruppevalg samt argumation for sandsyg målgruppestrategi.

- hvad der har indflydelse på afsætningsmulighederne i nær og fjernmiljø

- Fitness.dk's koncept/koncepter

Indholdsfortegnelse

Spørgsmål 1 2
a) Forklar formålet med at segmentere et marked. 2
b) Gør rede for processen vedr. segmentering og målgruppevalg. 2
c) Forklar, hvordan du mener fitnesscenteret Fitnessdk bør segmentere det danske marked. 3
d) Du skal ikke foretage et decideret målgruppevalg, men bedes argumentere for sandsynlig målgruppestrategi. 3
Spørgsmål 2 4
Kulturen 4
Demografi 4
Massemedier 4
Leverandører 4
Kunder 5
Konkurrenter 5
Spørgsmål 3 5

Fitness DK

[3]
Bedømmelser
  • 30-05-2009
    Opgaven er ikke gennemarbejdet og stemmer på flere områder ikke overens med den reelle situation. Branche og omverdensanalysen er på ingen måde brugbar!!
  • 19-02-2011
    dårlig opgave, blev ikke meget klogere omkring segmenteringen for fitness.
  • 23-03-2011
    den er meget dårlig, jeg smid lige 300 point ud,