Forretningsplan for en selvopfundet virksomhed
- HHX 1. år
- Virksomhedsøkonomi A
- 12
- 11
- 1603
Forretningsplan for en selvopfundet virksomhed
En forretningsplan med følgende punkter: SWOT-analyse, markedsbeskrivelse, salg og markedsføring, organisering af virksomheden, visioner for fremtiden, etableringsbudget, budget for et år i drift, og nogle bilag af budgetterne.
Det er en virksomhed, som vi selv har "opfundet" og som ikke er etableret.
Indhold
Fakta om virksomheds ejere: 3
Kort resume: 3
SWOT-analyse 4
Markedsbeskrivelse 5
Salg og markedsføring: 6
Organisering af virksomheden: 6
Visioner for fremtiden: 6
Etableringsbudget: 7
Budget for et år: 7
Finansiering: 7
Bilag for udregninger af budgettet: 8
Uddrag
Fakta om virksomheds ejere:
I starten af januar 2011, slog ”random navn” og ”random navn” sig sammen om at ville starte virksomheden Above. De har begge 2 kernekompetencer i at sælge fester til unge.
”random navn”, 16 år.
Erfaringer: Roskilde Handelsgymnasium(fest-udvalget)
Tidligere stillinger: stalddreng, avisbud.
Nuværende stilling: arbejdsløs, bruger tid på kommende virksomhed(Above)
Nuværende uddannelse:. 3-årig hhx.
”random navn”, 17 år.
Tidligere stillinger: Service medarbejder i netto, service medarbejder i Kvickly, studie job i danske bank.
Nuværende stilling: arbejdsløs, bruger tid på kommende virksomhed(Above)
Nuværende uddannelse:. 3-årig hhx.
Kort resume:
Above er en virksomhed som skal dække et stort behov, set fra de unges side. De skal have muligheder for at kunne feste inden for trygge rammer. Virksomhedens mål er at blive landsdækkende, så unge landet over har muligheden for at kunne have det sjovt med deres kammerater.
SWOT-analyse
Her er der udarbejdet en swot-analyse, så man kan få et overblik af virksomhedens situation:... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind