Egetæpper case

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 6
  • 1757
  • PDF

Egetæpper case

Redegørelse af målgruppevalg og marked, værdikæde og købsadfærdsanalyse.

Lærers kommentar

God besvarelse og analyse

Elevens kommentar

Der skal sættes Opgave numre på

Uddrag

Egetæpper er en af de største europæiske leverandører af kvalitetstæpper til både bolig – og kontraktmarkedet. Virksomheden blev grundlagt af Mads Eg Damgaard i 1938, de startede virksomheden på en filosofi om, at de skulle have den nyeste og mest avancerede teknologi til at producere nogle helt unikke produkter. Dette har medført at Egetæpper i dag er en af Europas største producenter af tæpper. I dag har virksomheden produktionsfaciliteter i Gram, Vejle, Herning, hvor hovedsædet er beliggende. I slutningen af 2008 og starten af 2009 ramte finanskrisen hårdt på virksomheden. Deres omsætning faldt fra 775 mio. kr. til 633 mio. kr. De har derfor været nødt til at afskedige en del af produktionsmedarbejderne.

For at Egetæpper kan fastsætte deres målgruppe, skal de igennem en segmenteringsproces, som i dette tilfælde er på B-2-B markedet, da virksomhedens vigtigste kunder er Garant, Tæppeland m.fl. samt enkeltstående detailforretninger. Grunden til virksomheden vælger at segmentere, skyldes et ønske om at målrette salgsindsatsen og tilpasse kommunikationen over for de valgte ... Køb adgang for at læse mere

Egetæpper case

[4]
Bedømmelser
  • 11-10-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Du formår at uddybe hver enkelt led i værdikeden, hvilket er godt - derudover har du billeder med af de enkelte analyser, hvilket giver et godt overblik.
  • 25-09-2011
    Givet af 2.g'er på STX
    Jeg synes at opgaven er informations fyldig og lærerig.. Den bedste del i opgaven er spørgsmål 3..
  • 22-05-2013
    Givet af Folkeskoleelev i 9. klasse
    heheheheheheehehehehehhehehehhehe den er ok!
  • 13-02-2012
    Meget brugbar og velskrevet :)