Ecco - værdikæde og konkurrencestrategi
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 7
- 8
- 1428
Ecco - værdikæde og konkurrencestrategi
Opgaven indeholder en Værdikæde analyse af Ecco. Der ud over er der analyseret andre relavante ting i forhold til Ecco.
Indhold
Opgave 1: Analyser Eccos værdikæde som den fremstår af artiklen ”fra ko til sko til kunde”
- Indgående Logistik: Her modtager Ecco råvarerne til produktionen af deres sko.
- Produktion: Her designes og fremstilles Eccos sko:
- Udgående Logistik: Her modtager Ecco bestillinger/ordre på deres sko:
- Markedsføring og salg: Her fastsættes prisen på skoene og der bliver lavet/vis reklame for diverse Ecco sko.
- Service: Her yder Ecco en service i forhold til kunden.
- Virksomhedens infrastruktur: Her kan man få nogle informationer om hvordan virksomheden hænger sammen.
- Organisations plan:
- Menneskelige Ressourcer: Menneskelige Ressourcer kan f.eks. være Personale og Motivation m.m.:
- Teknologi: Her handler det om f.eks. lokaler og produktionsudstyr/ maskiner.
- Indkøb: Her køber Ecco deres vare ind.
Opgave 2: På baggrund af dit svar i opgave 1, bedes du komme med et bud på Eccos konkurrencestrategi.
- Konkurrencestrategien:
Opgave 3: Med udgangspunkt i artiklen ”Ecco styrer ind i Vækstsporet” bedes du vurdere, hvilke ændringer der sket i Eccos - værdikæde jf. artiklen ”fra ko til sko til kunde”
- Primære aktiviteter:
- Sekundære aktiviteter:
Elevens kommentar
Jeg fik af vide det var en rigtig god opgave, men jeg skulle bare uddybe nogle ting i Værdikæden:)