Ecco | Eksport til Grækenland

  • HHX 1. år
  • Andet
  • 10
  • 25
  • 5894
  • PDF

Ecco | Eksport til Grækenland

Problemformulering

Vi vil undersøge, om Grækenland er et muligt marked for salg af ECCO sko. For at finde ud af dette, vil vi undersøge landets kultur og hvad man skal være opmærksom på, når man handler med grækere. Vi vil ligeledes se på relevant dansk kultur og andres syn på denne.
Til sidst vil vi vurdere, om vi mener, det er rentabelt at eksportere ECCO sko til Grækenland.

Indhold

Indledning 1
Problemformulering 1
ECCO 2
Geografi 3
Grækenlands Økonomi 4
Det græske marked 6
Produktion 7
Import og Eksport 8
Politik 8
Den græske historie 9
Takt og Tone 11
H.C. Andersen 14
Kongehuset 15
Vikingerne 16
Grundtvig 17
Dansk kultur set fra inderen Prakash G. Reddy 18
Small Talk 19
Vurdering 20
Konklusion 21
Kildeliste 22
Bøger: 22
Internetkilder: 22

Uddrag

Indledning

Vi har valgt ECCO sko, fordi det er et kendt dansk mærke, som har mange produkter på det internationale og danske marked. Grækenland er medlem af EU og derfor er det nemmere at transportere varer over grænserne, da eksempelvis told er det samme i hele EU. Det er et land med god økonomisk vækst og vi føler, at der er et godt marked, hvor ECCO vil være konkurrencedygtige. ECCO er i forvejen ikke i Grækenland, som også har været en del af vores overvejelser med hensyn til valg af land.

ECCO

ECCO er en af verdens største producenter inden for sko og de sælger sko på mere end 35 markeder verden over. De har en årlig vækst på 10 – 15 %. ECCO eksporterer ca. 90% af sin produktion til andre lande og de producerer mere end 12 millioner par sko om året.
ECCO blev grundlagt her i Danmark i 1963 af Karl Toosbuy og siden da er produktionen steget stødt. Allerede ti år efter startede ECCO sin internationalisering, som startede i Brasilien med en produktion af skafter. Gennem årene har ECCO modtaget adskillige priser her kan blandt andet nævnes, at de i 1991 blev udnævnt til leverandører til det kongelige danske hof. Karl Toosbuy blev i 1998 udnævnt til Ridder af Dannebrog. Karl Toosbuy døde i 2004 og derefter overtog hans datter, så firmaet er stadig familieejet, som det altid har været.

Den største pris ECCO har modtaget, er IG prisen, som de fik i 1985. ECCO havde indprentet deres logo i fodsålen, så man kunne se deres logo alle steder i verden, hvis bare en ECCO sko, havde været der. Derved havde ECCO udviklet en trend, som mange sko fabrikanter bruger i dag. Herudover er ECCO blandt andet blevet udnævnt til ”Company of the year” i USA og Thailand. ECCO har herudover modtaget adskillige priser verden over.
Man finder ECCO sko og ECCO fabrikker i hele verden. Her kan for eksempel nævnes Kina, Holland og Argentina. Det er især i de europæiske lande, man finder ECCO, men markedet vokser stødt og hvis ikke allerede, så kommer man snart til at se ECCO sko i stort set alle lande.
ECCO vil sikre kvalitetsniveauet og de kontrollerer derfor alene hele processen, fra modellen bliver designet og til den er hos forbrugeren. Kendetegnet ved ECCO sko er behagelig gang. Dette er deres mission, som har ført dem til succes og som vil føre dem til fremtidig succes. ECCO er dog ikke drevet af deres mission, men af deres passion for sko og god komfort.
Et af drivværkerne i ECCO, er at skabe den ultimative glæde ved gang og følelsen af frihed og komfort. Både følelsesmæssige og funktionelle værdier har haft første... Køb adgang for at læse mere

Ecco | Eksport til Grækenland

[5]
Bedømmelser
  • 02-02-2011
    Der indgår ikke så meget information om ECCO. Misvisende titel.
  • 15-11-2009
    den er fin nok, dog skulle der rettes lidt i den d:
  • 21-09-2010
    Givet af HHX-elev på 1. år
    godt skrevet, dog ikke meget om ecco
  • 25-04-2010
    Fin opgave.. Ok inspiration