Segmentanalyse af Dolce & Gabbana i Afsætning

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • 10
  • 5
  • 2197
  • PDF

Segmentanalyse af Dolce & Gabbana i Afsætning

Segmentanalyse af brugerne af parfumen ”Dolce & Gabbana Pour Femme Eau de Parfum” ved hjælp af SMUK-modellen.

Rapporten indeholder en målgruppebeskrivelse, samt en beskrivelse af en operationel målgruppe og en kundebeskrivelse.

I rapporten er der desuden gjort brug af Maslows behovspyramide, og givet en uddybende forklaring af de sociale købsmotiver.

Indhold

Lidt om det valgte produkt og firma
Dolce & Gabbana
Segmenter
Størrelse og vækst
Mulighed for bearbejdning
Udgifter ved bearbejdning
Konkurrencesituation i segmentet
Segmentering - det blå segment
Det moderne segment
Prismæssige overvejelser & og reklame retning
Operationel målgruppe
Maslows behovspyramide
Sociale købsmotiver
Eksempel på kundebeskrivelse

Uddrag

Lidt om det valgte produkt og firma
Dolce & Gabbana
Jeg har valgt at fortage en segmentering af brugerne af parfumen ”Dolce & Gabbana Pour Femme” produktet er en kvalitetsvare, og derfor er prisen på parfumen højere end normalt. Prisen på en Dolce & Gabbana Pour Femme parfume på 100 ml er 995 kroner, og derfor henvender produktet sig til kvinder med en højere indtægt.
Dolce & Gabbana Pour Femme er fremstillet af Dolce & Gabbana, som er et italiensk designmærke startet af Domenico Dolce og Stefano Gabbana. I 1986 præsenterede de deres første selvstændige kollektion som blev anerkendt verdenen over. Fire år senere udgav de deres første herrekollektion og åbnede samme år en kvindetøjsbutik i Milano. Siden dengang har de introduceret en linje med eksklusive dufte, samt åbnet andre modehuse i Italien, Japan, Hong Kong og London

Segmenter
Ved segmentering forstås det at man opdeler en større befolkningsgruppe i mindre og mere specifikke gruppe ud fra en række kriterier, også kaldet segmenter. Formålet med segmentering er at man senere, ved brug af smuk modellen kan udvælge et enkelt optimalt segment, også kaldet målgruppen. Når målgruppen er valgt har virksomheden mulighed for at målrette markedsføringen direkte til det optimale segment.
Disse segmenter er valgt ud fra kriterier der har væsentlig indflydelse på produktet. Opgaven har opstillet fire forskellige segmenter ud fra følgende kriterier: køn, alder, indkomst, geografisk placering og sociale købemotiver. De ser ud som følger:... Køb adgang for at læse mere

Segmentanalyse af Dolce & Gabbana i Afsætning

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.