Iris Travel - Den globale turisme

Iris Travel - Den globale turisme

Markedsanalyse af Iris Travel.

Problemformulering

(...) Vi ønsker at finde ud af, hvad det skyldes at der trods den stigende interesse for rejser globalt, stadig ikke er ret mange rejsebureauer som ønsker at tilbyde rejser til Australien.
Vi har i projektugen valgt at lave et dansk rejsebureau med internationale hensigter – altså at nå ud til kunder på det globale marked, herunder vores nabolande.
Vores rejsebureau skal både rette sig mod danske kunder, men også med udenlandske kunder med interesse for Australien, og det er her vigtigt at gennemføre en detaljeret segmentering.
Vi vil ud fra denne segmentering udvælge destinationer og turistattraktioner som vi mener, vil fange den valgte målgruppes interesse.

Projektet skal ende ud i en analyserende og beskrivende rapport, som fortæller om turistforholdene i Australien. Rapporten skal indeholde de oplysninger, som vi baserer vores markedsføringstiltag på, sådan så vi er sikre på at imødekomme målgruppen bedst muligt.
I projektet skal Salg og Service indgå via segmentering i arbejdet med at udvælge målgruppe, parametermix, virksomhedens omverden, markedsanalyse og idé, mål og politikker.
Vi vil i vores landeportræt analysere og beskrive Australiens kultur, hvilket vil involvere faget Samfundslære, udover det vil vi undersøge og redegøre for de forskellige attraktioner, som kunne tænkes at være interessante for vores målgruppe. Samtidig vil vi også gennemgå hvilken indflydelse turisme har på det økonomiske kredsløb i Australien.
Vi vil benytte faget IT til fremstilling af reklame i annonceform samt til fremstilling af hjemmeside i PowerPoint, rejsekatalog, folder, plakat, PowerPoint-præsentation som en del af fremlæggelsen og ikke mindst selve rapporten.

Indhold

1.1 Problemformulering Side 3
1.2 Indledning Side 3
1.3 Idegrundlag og koncept Side 4
1.4 Destinationerne Side 5
1.5 Tidsmæssigesvingninger Side 5
1.6 Segmentering Side 6
1.7 Særlige lovgivning Side 7
1.8 Aktiviteter Side 8
1.9 Teknologisk udvikling Side 8
1.10 Hvordan skal vi sælge vores rejser? Side 9
1.11 Administrationen Side 9
1.12 Iris Travels omverden Side 10
1.13 Markedsføring Side 10
1.14 Service Side 11
1.15 Konkurrenceforhold Side 12
1.16 Parametermix Side 12
1.17 Arbejdsforhold Side 13
1.18 Globale turisme Side 14
1.19 Konsekvenser Side 14
1.20 Konklusion Side 14
1.21 Litteraturliste Side 16
1.22 Bilag

Uddrag

1.2 Indledning

Det at rejse har i takt med alt andet også udviklet sig igennem tiderne. For 250 år siden var rejser kun noget man drog på hvis man havde et formelt formål, eksempelvis forretninger. Sådan ser situationen ikke længere ud. Danskerne har årligt 6,6 millioner udlandsrejser. Naturligvis udgør erhvervsrejser også en del af disse rejser, men 75 % af de 6,6 millioner udlandsrejser, er rent faktisk ferierejser.

Danskerne er et berejst folkefærd, det er der ingen tvivl om. Men hvor stor er efterspørgslen egentlig på udlandsrejser til Australien, landet ”down under”?
Australien er et land med mange muligheder i form af kulturelle oplevelser og turistattraktioner. Det i sig selv gør Australien, som et utroligt attraktivt sted for rejsende, men alligevel er det ikke, det billede man først ser når man går ind og undersøger landet og dets status med hensyn til turisme. De store danske rejsebureauer, som vi alle kender; StarTours, Tjæreborg og Ving, er alle tre rejsebureauer, som rent faktisk ikke tilbyder almindelige ferierejser til Australien... Køb adgang for at læse mere

Iris Travel - Den globale turisme

[3]
Bedømmelser
  • 23-05-2008
    kanon opgave med mange mange facts. virkelig værd at hente. kan virke lidt uoverskuelig pga længden, men der er virkelig meget godt i den. den er alle pengene værd.
  • 13-05-2010
    Det er en virkelig god opgave.´Lidt lang, men fin at plukke i.
  • 07-11-2009
    Synes virkelig den er værd at hende