Dansk Supermarked | Afsætning

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 1048
  • PDF

Dansk Supermarked | Afsætning

Besvarelse af ukendte spørgsmål om Dansk Supermarked om deres markedspenetrering, markedsudvikling, at de befinder sig i interne eksportmotiv med proaktiv adfærd og en masse andre analyseting.

Lærers kommentar

Jeg fik rigtig rigtig stor ros for min opgave for mine fine besvarelser.. det var de rigtige ord jeg bruge på de forskellige beskrivelser eks "eksterne formidlere".."interne eksportmotiv med proaktiv adfærd".

Studienets kommentar

Der bliver svaret på fem spørgsmål, men de er ikke inkluderet i opgaven, så det kan være lidt svært at hitte rede i.

Uddrag

1) Dansk Supermarked har udover i Danmark butikker i henholdsvis Tyskland, Storbritannien, Polen og Sverige, og de befinder sig i markedspenetrering, da de har tænkt sig at udvide på de eksisterende markeder. De er ikke store nok på det Engelske og Tyske marked samt det Polske, så de ønsker at udvide antallet af butikker i landene, så de kan få en større markedsandel. I Sverige har de en god ekspansion, og det er dét udenlandske marked hvor de har den højeste markedsandel, så samlet set ønsker Dansk Supermarked at blive ved med at øge deres markeds andel på de forskellige markeder, øge forbruget hos kunderne og ikke mindst få flere fra målgruppen til at handle i deres butikker.

Man kan dog også godt sige at Dansk Supermarked befinder sig i Markedsudvikling, da de siger at de også har ambitioner om at Bilka og Føtex kan blive internationale. Hvis de skal til et nyt marked skal det ske gennem et opkøb, da de ikke vil åbne på et nyt marked hvor de åbner en Bilka-forretning af gangen, da det vil koste dem mange penge i lang tid. Hvis de skal udvide deres marked til nye segmenter skal det ske ved at de skal kunne starte 5-10 butikker op på én gang, og for Føtex op imod 30-40 forretninger. Dansk Supermarked... Køb adgang for at læse mere

Dansk Supermarked | Afsætning

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.