Case om Danish Crown
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 10
- 11
- 2486
Case om Danish Crown
En omfattende opgave om Danish Crown lavet på andet år i 2009. I opgaven finder man en grundig besvarelse af følgende spørgsmål/punkter, som blev stillet i opgaven.
1. Virksomhedens mission og vision
2. Danish Crowns generiske strategi
3. Udarbejdelse af omverdensmodellen for virksomheden.
4. Udarbejdelse af en værdikæde-analyse for virsomheden.
5. Danish Crowns vækststrategier
6. En beskrivelse af virksmhedens internationaliseringsproces
7. Virksomhedens indtrængningsstratgier
8. En udarbejdelse af en SWOT-analyse for virksomheden
9. En vurdering af virksomhedens strategiske tiltag i fremtiden.
Uddrag
1. Virksomhedens mission og vision
Danish Crowns mission:
At levere produkter, der opfylder forbrugernes krav til differentieret kvalitet, og dermed sikre vore ejere den højst mulige pris for deres råvarer
Danish Crowns vision:
Danish Crown skal være det førende europæiske selskab inden for kødområdet og skal ved en konkurrencedygtig international afsætning sikre danske svine- og oksekøds- producenter en afgørende og lønsom position på verdensmarkedet
2. Danish Crowns generiske strategi
Danish Crown benytter sig af omkostningslederstrategi da de via stordrift (stor produktion) er i stand til, at holde branchens laveste priser. Danish Crown er Danmarks største slagteri og afsætter deres svinekød til over 100 forskellige lande.
For at holde på deres store kundekreds bliver de nødt til at have nogen af markedets billigste priser, dette kan lade sig gøre da de mindsker deres omkostninger ved masseproduktion. Ved store indkøb får de deres varer billigere end ved små forsendelser... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind