Computerspilsanalyse - Assassins Creed II

  • HTX 3. år
  • Informationsteknologi B
  • 12
  • 12
  • 4170
  • Word2007

Computerspilsanalyse - Assassins Creed II

Her finder du en detaljeret computerspilsanalyse i faget Informationsteknologi B, over spillet Assassins Creed II, hvor der bliver brugt relevant teori omkring de forskellige modeller og lag inden for denne type analyse.

Indhold

Indledning
Kort om spillet
Hardware
Programkode
Styring 4
- Basal styring
- Low/High profile
- Fokus
- Funktionstaster for kropsdele
- Våbentaster og inventory
- Kampsystem
Gameplay
- Mål
- Forhindringer
- Ressourcer
- Konsekvenser
- Information
- Regler/Struktur
* Emergens
* Progression
- Positioner
- Rum & Tid
Semantik
Interreferentialitet
Sociokultur
Kilder

Uddrag

Indledning
Jeg vil i denne opgave, lave en analyse af computerspillet Assassin's Creed II. Jeg har valgt at spille Playstation 3 versionen og derfor vil nærmere beskrivelse af kontrol, hardware og andre forskelle i de forskellige versioner ikke blive nævnt og analysen ses fra PS3-versionens perspektiv.
Jeg vil i analysen bruge analysestrategien, som vi har udarbejdet i klassen til at komme ind på vigtige områder af spillet. Primært vil jeg fokusere på gameplay -delen, hvor jeg vil indblande styringen, men også lagene omkring interreferentialitet vil blive taget op i denne opgave. Udover dette vil der være korte afsnit omkring hardware og programkoden.
Kort om spillet
Assassin´s Creed II (AC2) er kort sagt et 3D tredjepersons action/adventure-spil, som foregår i et fiktivt univers men baseret på historiske hændelser. AC2 er også et single-player spil og er blevet rated 18+. Spillet blev udviklet af undergruppen Ubisoft Montreal og udgivet af Ubisoft i november 2009 til konsollerne Playstation 3 og Xbox 360. Herefter blev det udgivet til PC i marts 2010. Spillet er efterfølgeren til Assassins Creed fra 2007 og handlingen foregår lige efter slutningen af det første spil. Derfor skal man måske have spillet det første spil, før mange af de vigtige elementer fra plottet kan forstås. AC2, kan også placeres under genreren ”Sandbox”, da mange elementer i spillet er frie og fordi handlingen i sig selv ikke behøves at foregår lineært.
Spillet foregår i det 21. århundrede, hvor man er på jagt efter de såkaldte ”Pieces of Eden”, der skulle give brugeren ufattelige kræfter. Samtidig finder en magtkamp sted mellem en ældgammel klan af snigmordere (The Assassins Order) og firmaet Abstergo, som er efterkommere af 1100-tallets tempelriddere.
Man er i spillet, Desmond Miles, en efterkommer af klanens største snigmordere og derfor bliver man i det første spil, fanget af Abstergo og brugt som testperson for deres eksperimenter, for at finde ”The Pieces of Eden”. AC2 foregår øjeblikket efter slutningen, hvor man bliver reddet af en lille gruppe af snigmordere og ført til deres hemmelige base. Her slutter Desmond sig til klanen og skal ved hjælp af Animus, genleve hans ...... Køb adgang for at læse mere

Computerspilsanalyse - Assassins Creed II

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Computerspilsanalyse - Assassins Creed II.