SRP: Coca Cola og deres Promotionstrategi i Afsætning og Dansk

  • HHX 3. år
  • SRP (Dansk A, Afsætning A)
  • 7
  • 26
  • 6297
  • PDF

SRP: Coca Cola og deres Promotionstrategi i Afsætning og Dansk

SRP om Coca Cola og deres Promotionstrategi, med brug af fagkombinationen Afsætning A og Dansk A til at undersøge.

I forhold til opbygning og udformning er opgaven udarbejdet ud fra i Studienets skabelon til SRP

Studienets kommentar

Du kan også få hjælp til dit Studieretningsprojekt i SRP-bogen. Her guider vi dig i alt fra emnevalg og faglige metoder til opbygning af opgaven.
Få den bedste hjælp til SRP med SRP-bogen.

Indhold

Indledning 3
Coca-Cola's historie 3
Coca-Cola's placering I Danmark 4
Promotionparametrene 8
Promotionstrategi 9
Købsadfærds- og målgruppeanalyse 11
Coca-Cola Zero reklame 14
Coca-Cola Light reklame 17
Fremtidig promotionstrategi 20
Konklusion 21
Litteraturliste 22
Bilag 1 23
Bilag 2 24
Bilag 3 25

Uddrag

Indledning
Jeg vil i denne her opgave kort komme ind på deres historiske oprindelse, for derefter at redegøre for deres placering på det danske marked. I sammenhæng til det vil jeg analysere Coca-Cola's promotionstrategier, hvor jeg inddrager to forskellige produkter som Cola Zero og Cola Light. Derefter vil jeg med udgangspunkt i disse to produkter udarbejde en reklameanalyse. Til sidst vil jeg vurdere om de foretager den rigtige promotionstrategi eller i såfald ændre den og til hvad?
Til at udarbejde mit projekt vil jeg benytte mig af fagbøger som Afsætning A og Dansk A. Men også artikler og modeller til at kunne visualisere det for læseren.

Coca-Cola's historie
Den 8. Maj 1886 i USA bliver verdens, mest kendte læskedrik opfundet af en apoteker ved navn Dr. John Stith Pemberton. Da han først og fremmest prøver, at udvikle en kur mod hovedpine, men i stedet kommer frem til en sirup, sælger han rettighederne af læskedrikken til en forretningsmand ved navn Asa G. Candler. I 1892 grundlægger han det kendte selskab, som vi i dag kender som The Coca-Cola Company. I 1936 kommer Coca-cola til Danmark, da Wiibroes bryggeri køber rettighederne til at tappe og sælge det.
2. Verdenskrig begynder og man bliver nødt til at lukke Coca-Cola ned i Danmark, pga. de produktionsvanskeligheder der var forbundet med f.eks. rationeringen af sukker . I 1992 overtager Carlsberg-koncernen aktiemajoriteten i det fusionerede selskab Dadeko A/S som ejede rettighederne af Coca-Cola herhjemme efter det blev genåbnet. Det hele blev samlet i Fredericia... Køb adgang for at læse mere

SRP: Coca Cola og deres Promotionstrategi i Afsætning og Dansk

[6]
Bedømmelser
  • 11-04-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    En kanon god hjælp til denne opgave!
  • 23-01-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Fin opgave med gode besvarelser
  • 06-03-2015
    Givet af HHX-elev på 3. år
    God til inspi omkring promotionstrategi
  • 12-12-2014
    lækkert det kan bruges mange tak