Case 1, Kap. 13, Campingvogne

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 9
  • 2719
  • PDF

Case 1, Kap. 13, Campingvogne

Opgaven indeholder en analyse af omverdenen med omverdensmodellen. Derudover en analyse af behov, købemotiver, købstyper og købsadfærdstyper, købsbeslutningsprocessen og købsroller. Der er også en analyse af konkurrencetype og form, porters 5 forces, en segmentering og valg af målgruppe og sidst differentiering og positionering af Fendt campingvogne.

1. Analyser virksomhedens uafhængige omverden.
2. Gør rede for en børnefamilies købsadfærd ved køb af campingvogn.
3. Foretag en segmentering af markedet for campingvogne og foretag valg af målgruppe for de dyre, svenske campingvogne.
5. Diskuter, hvordan et selvvalgt mærke inden for campingvogne differentierer sig fra konkurrenterne og foreslå en positionering for dette mærke.

Case opgaven er taget fra opgavebogen til Afsætning A.
'Afsætning 1, metode, cases og opgaver, 1. udgave, SYSTIME', s. 119

Lærers kommentar

Meget flot besvaret!

Elevens kommentar

Evt. tilføj SMOK modellen, men ikke nødvendigt.

Uddrag

Massemedier
Vi hører i opgaven, at standarden af campingpladser er blevet højere og højere i Danmark. Derfor må mange campingpladser ønske at få deres budskab ud. Her kunne forhandleren håbe på goodwill fra campingpladserne, der kan være med til at anbefale forhandlere og mærker. Her kunne forhandleren med fordel også vælge at sponsorere forskellige sommerevents på forskellige pladser, for at skabe god omtale. Derudover er det meget nemt i Danmark, at reklamere for sit produkt, og samtidig nå ud til rigtig mange mennesker. Vi har tv, internet, aviser, reklamer, ugeblade og meget andet, så her vil der ikke være nogle udfordringer... Køb adgang for at læse mere

Case 1, Kap. 13, Campingvogne

[3]
Bedømmelser
  • 18-04-2013
    Givet af Folkeskoleelev i 9. klasse
    Alt for fed opgave. Selve analyserne er utrolig inspirerende!
  • 21-06-2012
    En super god case, med meget inspiration!
  • 23-06-2013
    SUUUUUUUUUUUUUUUUUUPER GOD