Wupti.com - Synopsis

  • HHX 2. år
  • Erhvervscase
  • 12
  • 9
  • 1528
  • PDF

Wupti.com - Synopsis

Opgaven indeholder en synopsis om en erhvervscase der beskæftiger sig med virksomheden Wupti.com - i opgaven indgå bl.a. en beskrivelse af virksomheden, en præsentation af de udfordringer som Wupti skal møde i fremtiden, samt en række handlingsforslag til fremtidig vækst.

Opgaven fokuserer på følgende problemstillinger:
1. Wupti skal bibeholde sin position som markedsleder.
2. Wupti har ikke realiseret sine mål om eksport.
3. Wuptis målgruppe, der hedder begge køn fra 20-60, er for bred.

Lærers kommentar

Jeg lavede en præsentation inspireret ud fra synopsen og fik at vide, at både synopsen og min præsentation var til UG. Der blev givet 12 til fremlæggelsen, selve synopsen er ikke vurderet separat.

Elevens kommentar

Synopsen indeholder ikke kritiske succesfaktorer eller SWOT-analyse.

Indhold

Virksomhedsbeskrivelse
Problemidentifikation
Uddybning af valgte problemstillinger
- Bibeholde position som markedsleder:
- Wupti har ingen vækststrategi:
- Wuptis målgruppe er for bred:
Alternative løsningsforslag
- Bibeholde position som markedsleder
- Ingen konkret vækstplan
- For bred målgruppe
Aktionsplan
- Fastlægge en plan for, hvordan positionen bibeholdes
- Fastlægge en vækststrategi med henblik på eksport
- Bestemme en eller flere nye målgrupper
Bilag 1: nødvendig- og vigtighedsmatrix
Bilag 2: årsager og virkninger
- Problemstilling 1: bibeholde position som markedsleder:
- Problemstilling 2: ingen konkret vækstplan
- Problemstilling 3: for bred målgruppe
Bilag 3: udvælgelse af løsningsforslag
- Bibeholde sin position som markedsleder
- Ikke realiseret mål om eksport
- For bred målgruppe

Uddrag

"1.0 VIRKSOMHEDSBESKRIVELSE:
Wupti blev grundlagt i november 2006 af Klaus Kristensen og Torben Mouritsen. Virksomheden blev grundlagt efter et par års analyse af markedet, og Wupti blev dermed first-mover inden for seriøs web-handel af teknologi og hårde hvidevarer.

Virksomheden var fra start meget målrettet og skød således fra begyndelsen i gang med Tv-reklamer samt havde en strategi om at eksportere til Norge og Sverige inden udgangen af 2008. Dette blev ikke realiseret på grund af et såkaldt modent marked i begge lande og et endnu ikke mættet dansk marked.

Wupti har i dag otte forskellige hovedkategorier og 10.000 produktkategorier - ifølge casematerialet med planer om at udvide til henholdsvis 9 og 20.000. Virksomheden har 28 ansatte og en utrolig succesrig markedsføring i form af den landskendte ”Wupti Pede”, men værd at bemærke anvendes der også mange økonomiske midler på dette.

Deres intensive markedsføring har ført til en kendskabsgrad på 90 %.
Wupti er desuden ejet af NRGi og Leasy, der hver ejer 50 % af virksomheden..."... Køb adgang for at læse mere

Wupti.com - Synopsis

[3]
Bedømmelser
  • 15-05-2012
    Udemærket opgave... God til inspiration
  • 04-03-2013
    Super god opgave til inspiration ..
  • 13-05-2014
    floooooooooooooooooooooooooooot