Case - ECCO
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 12
- 12
- 2694
Case - ECCO
Case om Ecco. Indeholder bl.a.: Værdikæde, SWOT-opstilling, kernekompetence, omverdensmodel, mål vision og værdier samt fremtidig strategier.
Lærers kommentar
Han var specielt glad for kommentaren vedrørende værdikæden. (De ejer selv en hvis procentsats)
Indhold
Eccos vision, mission og værdier
Analyser relevante faktorer fra Eccos omverden
Værdikædeanalyse
Eccos kernekompetence
Eccos generiske strategi
Udarbejd en SWOT-opstilling
Strategiske muligheder for fremtidig vækst
Uddrag
Vision
”Det er Eccos vision at være det mest eftertragtede brand inden for innovation og komfortabelt fodtøj.” Citat: Ecco
Dette betyder altså, at de ønsker at være det foretrukne mærke, når forbrugerne skal handle fodtøj, hvor nyskabelse og særligt komfort er i højsædet.
Ecco’s aktivitet er og har været meget kendt for dens komfort, men det er samtidig vores opfattelse gennem vores daglige kontakt med unge mennesker, at den, især blandt disse personer, også er blevet opfattet, som ”gammeldags”, altså uden at der har været tænkt på designet. Dette har øjensynligt, afholdt en hel del unge fra at købe produktet, men det lader altså til, at Ecco ønsker at ”gaine” kendskab, gennem deres vision om i høj grad at koncentrere sig om innovation, og også være meget bevidste om den lidt yngre målgruppe... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind