Case - ECCO

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 12
  • 2694
  • PDF

Case - ECCO

Case om Ecco. Indeholder bl.a.: Værdikæde, SWOT-opstilling, kernekompetence, omverdensmodel, mål vision og værdier samt fremtidig strategier.

Lærers kommentar

Han var specielt glad for kommentaren vedrørende værdikæden. (De ejer selv en hvis procentsats)

Indhold

Eccos vision, mission og værdier
Analyser relevante faktorer fra Eccos omverden
Værdikædeanalyse
Eccos kernekompetence
Eccos generiske strategi
Udarbejd en SWOT-opstilling
Strategiske muligheder for fremtidig vækst

Uddrag

Vision
”Det er Eccos vision at være det mest eftertragtede brand inden for innovation og komfortabelt fodtøj.” Citat: Ecco
Dette betyder altså, at de ønsker at være det foretrukne mærke, når forbrugerne skal handle fodtøj, hvor nyskabelse og særligt komfort er i højsædet.
Ecco’s aktivitet er og har været meget kendt for dens komfort, men det er samtidig vores opfattelse gennem vores daglige kontakt med unge mennesker, at den, især blandt disse personer, også er blevet opfattet, som ”gammeldags”, altså uden at der har været tænkt på designet. Dette har øjensynligt, afholdt en hel del unge fra at købe produktet, men det lader altså til, at Ecco ønsker at ”gaine” kendskab, gennem deres vision om i høj grad at koncentrere sig om innovation, og også være meget bevidste om den lidt yngre målgruppe... Køb adgang for at læse mere

Case - ECCO

[51]
Bedømmelser
  • 14-04-2011
    Givet af HHX-elev på 1. år
    Rigtig god opgave, og man kan bestemt benytte den til noget!
  • 11-04-2011
    Super fin, kan kun anbefales til alle ´
  • 31-01-2017
    Givet af HHX-elev på 1. år
    Super godt - kommer godt rundt omkring
  • 05-11-2014
    Givet af Elev på 4. år
    Rigtig fin opgave. synes dog den mangler kilder.