Carlsberg på det kinesiske marked

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 4
  • 21
  • 6280
  • PDF

Carlsberg på det kinesiske marked

Uddrag af indledning:
"Jeg har fået som opgave, at jeg skal redegør, for Carlsbergs eksport aktiviteter, på det kinesiske marked, jeg vil skrive kort hvad deres eksport aktiviteter går ud på, hvordan de markedsføre deres produkter, hvilke aktiviteter de mest går op i. Jeg vil kigge lidt på hvordan de konkurrere mod deres konkurrenter, og hvad de gøre for, at øge markedsandelen
Dernæst skal jeg analyser de hidtidige valg af strategier på markedet, her vil jeg b la. undersøge deres konkurrenter, gå i dybden og undersøge hvilke aktiviteter de udføre mod konkurrenterne. ...
I min opgave skal jeg også analysere landet grundigt, ved hjælp af landeanalyse. For at se om der er nogle hindringer for Carlsberg, vedrørende det valgte eksport land Kina. ...
? Til sidst vil jeg slutte af med min egen vurdering, til fremtidige strategier på det kinesiske marked, og hvad Carlsberg kan forbedre for at øge indsatsen på markedet. En konklusion der fortæller hvad jeg har fundet ud af, i hele min opgave forløb."

Lærers kommentar

Rigtig god opgave, mange modeller der er med, men konklusionen er lidt tynd. Ellers en rigtig god opgave.

Elevens kommentar

Konklusionen kan godt skrives bedre, ellers er den rigtig god.

Indhold

Indledning
Carlsbergs eksport aktiviteter på det kinesiske marked
Analyse af virksomhedens hidtidige valg af strategier på det kinesiske marked
De 4 P’er
Skydeskivemodellen
Ansoffs vækstmatrix
Konkurrentanalyse
Omverdensforhold
Værdikæden
Segmentering og målgruppevalg
SMUK-modellen
Landeanalyse af det kinesiske marked
Finanskrisens udvikling i Kina
Finanskrisens betydning for Carlsberg
Forslag til fremtidige strategier på det kinesiske marked
Swot-analyse af Carlsberg
Konklusion

Carlsberg på det kinesiske marked

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.