Carlsbergs værdikæde

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 4
  • 1208
  • PDF

Carlsbergs værdikæde

Opgaven indeholder en analyse af Carlsbergs værdikæde.

Indhold

Værdikæde Carlsberg
Indgående logistik:
Produktion:
Udgående logistik:
Markedsføring og salg:
Service:
Virksomhedens infrastruktur:
Menneskelige ressourcer:
Teknologi:
Indkøb
Konklusion

Uddrag

Carsberg-gruppen er en af verdens store, internationale bryggerigrupper og Carlsberg og Tuborg er blandt de grafisk mest udbredte ølmærker.
Carlsberg er både på konsument og producentmarkedet, da virksomheden sælger til producenter såsom supermarkeder. Virksomheden er på konsumentmarked, da de anvender mellemhandlermarkedet såsom grossister samt markedsføre selv, og da slutforbrugerne drikker det selv er derfor konsumenter.
Carlsberg indtog hurtigt en førende position i Danmark, hvilket man har fastholdt til dags dato. Carlsberg har gennem tiden foretaget en række opkøb både nationalt og internationalt, hvilket har styrket bryggeriets førerposition konkurrencemæssigt som markedsleder og markedsudfordrer på markederne i Vesteuropa, Østeuropa og Asien.

Indgående logistik:
Igennem deres procurement resposible supplier management samarbejdes med leverandører
og licenstagere for at sikre at de overholder CSR-standarter og beslutning af varemodtagelse og lagring... Køb adgang for at læse mere

Carlsbergs værdikæde

[2]
Bedømmelser
  • 27-08-2014
    Givet af Studerende på 5. år
    Jeg manglede lidt dybde.
  • 28-01-2015
    Kan bruges mange tak