Analyse af Carlsberg

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 6
  • 1374
  • PDF

Analyse af Carlsberg

Opgaven indeholder en analyse af Carlsberg, som kommer ind på følgende:
SWOT-analyse + konklusion
Værdikæde-analyse + konklusion
Fremtidige mål og strategier
Carlsbergs nuværende vækststrategier
Carlsbergs fremtidige vækststrategier
Nuværende og fremtig konkurrencestrategi

Opgaven er skrevet i 2010.

Uddrag

Konklusion af SWOT-analyse:
Alt i alt kan jeg konkludere, at Carlsberg A/S stærke sider opvejer de svage sider. Deres stærkeste side er, at de er markedsleder i Danmark, nemlig med en andel på 68 %. Det vil også sige at de har en høj distributionsgrad på ca. 92 % i Danmark. For Carlsberg er det også en meget stærk side, at de sælger sine mærker i 150 lande og har derfor en høj internationaliseringsgrad. Dette har de netop ved hjælp af deres løbende produktudvikling. Alt dette gør, at de har en stor fordel i branchen i forhold til deres konkurrenter. Jeg mener, at virksomheden har mange muligheder for at etablere nye afdelinger/produktionssteder i udlandet og dette kan evt. også hjælpe en smule med at øge markedsandelen i Østeuropa og Asien. Carlsberg har mange trusler, men som sædvanligt vil der næsten altid være konkurrenter som trusler... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Carlsberg

[8]
Bedømmelser
  • 17-12-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Fin opgave, dog ikke særligt uddybende og beskrivende.
  • 09-11-2014
    God hjælp, maja bare download den
  • 01-05-2016
    en okay fin beskrivelse
  • 28-01-2015
    Kan godt bruges mange tak