Analyse af Carlsberg
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 6
- 1374
Analyse af Carlsberg
Opgaven indeholder en analyse af Carlsberg, som kommer ind på følgende:
SWOT-analyse + konklusion
Værdikæde-analyse + konklusion
Fremtidige mål og strategier
Carlsbergs nuværende vækststrategier
Carlsbergs fremtidige vækststrategier
Nuværende og fremtig konkurrencestrategi
Opgaven er skrevet i 2010.
Uddrag
Konklusion af SWOT-analyse:
Alt i alt kan jeg konkludere, at Carlsberg A/S stærke sider opvejer de svage sider. Deres stærkeste side er, at de er markedsleder i Danmark, nemlig med en andel på 68 %. Det vil også sige at de har en høj distributionsgrad på ca. 92 % i Danmark. For Carlsberg er det også en meget stærk side, at de sælger sine mærker i 150 lande og har derfor en høj internationaliseringsgrad. Dette har de netop ved hjælp af deres løbende produktudvikling. Alt dette gør, at de har en stor fordel i branchen i forhold til deres konkurrenter. Jeg mener, at virksomheden har mange muligheder for at etablere nye afdelinger/produktionssteder i udlandet og dette kan evt. også hjælpe en smule med at øge markedsandelen i Østeuropa og Asien. Carlsberg har mange trusler, men som sædvanligt vil der næsten altid være konkurrenter som trusler... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind