SRO om CULT | Afsætning og VØ

  • HHX 2. år
  • Virksomhedsøkonomi A (Afsætning A, SRO)
  • 7
  • 17
  • 4117
  • PDF

SRO om CULT | Afsætning og VØ

Opgaven her er en SRO - Studieretningsopgaven i 2.g på HHX - om CULT.

Problemformulering

Redegør kort for en selvvalgt virksomhed og dens produktportefølje.

Analyser virksomhedens regnskab, samt interne og eksterne forhold, der kan påvirke virksomhedens strategiske muligheder.

Indhold

Abstract 3
Indledning 4
Problemformulering 4
Virksomhedspræsentation 5
Virksomhedens interne forhold 6
Den forenklede værdikæde 6
Plc kurven – produktlivscyklus 7
Produktportefølje 8
Virksomhedens eksterne forhold 9
Analyse af cult's omverden 9
Omverdensmodellen 9
Swot-analyse 12
Virksomhedens fremtidige stratetiske tiltag 13
Ansoffs vækstmatrix 13
Regnskabsanalyse 15
Konklusion 18
Litteraturliste 19

Uddrag

Indledning

Jeg har valgt virksomheden Cult A/S, og har valgt at analysere virksomhedens danske marked, her har jeg taget udgangspunkt i Cult's 6 produktkategorier, hvilket indebærer Cult Mokaï, Cult Modjo, Cult Skinny Chick, Cult Shaker, Cult Cola og Cult Raw Energy. Jeg har valgt denne virksomhed da deres produkter for det første tiltaler mig, jeg har udover det en stor kendskab til deres produkter, og jeg møder dem ofte i hverdagen, både i butikker, men også til fester osv. Derfor tror jeg også at jeg har en god mulighed for at komme med gode, brugbare strategiske muligheder for hvordan de kan ramme deres målgruppe endnu bedre.

Jeg har valgt denne opgave og problemformulering fordi jeg finder de eksterne og interne forhold for en virksomhed interessant, udover det så mener jeg at det er nogle meget relevante faktorer for en virksomhed. Jeg synes også det er interessant at finde ud af hvordan virksomhedens fremtidige vækst ser ud, og altså om deres fremtid ser positiv eller negativ ud, og hvordan jeg derfra kan prøve at se hvad virksomheden evt. Kan gøre bedre i deres markedsføring, og om det er muligt at trække mere opmærksomhed til deres produkter evt. fra et større antal mennesker fra deres målgruppe.

Virksomhedspræsentation

CULT A/S er et danskejede selskab med hovedkontor i Århus. Virksomheden er en produktionsvirksomhed, da de selv har fabrikker der producere deres produkter, og derefter sælger de det altså videre til andre virksomheder, som f.eks. engrosvirksomheder, det kan også lade sig gøre som privatforbruger at købe deres produkter direkte igennem Cult selv. CULT A/S har også en virksomhed under dem, der hedder Cult Scandinavia, som er dem der ... Køb adgang for at læse mere

SRO om CULT | Afsætning og VØ

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.