Sådan skriver du et Handelsbrev (Business Letter) i Engelsk
- HHX 3. år
- Engelsk A
- Ingen givet
- 11
- 2255
Sådan skriver du et Handelsbrev (Business Letter) i Engelsk
Har du svært ved at skrive et business letter (forretningsbrev/handelsbrev/forretningskorrespondance) i Engelsk, finder du her den bedste hjælp.
Med Studienets vejledning til business letter får du svar på:
- Hvordan man skriver et business letter
- Hvordan et business letter opbygges
- Hvad der er vigtigt at have med
- Hvordan du bruger de vedlagte kilder (tekster, statistik, filmklip) i dit brev
Vejledningen indeholder en model, der guider dig fra forberedelsen af opgaven, til du sidder med det færdige resultat.
De to trin dækker:
- Hvordan du læser og analyserer opgaveformuleringen og arbejder med kilderne (tekster, videoklip, statistik m.m.)
- Hvordan du skriver selve brevet:
- Indledning
- Hoveddel
- Afslutning
Uddrag
Kort om handelsbrevet
Et handelsbrev har en række faste krav til opbygning, sprog og indhold. Du får opgivet et emne, hvem du er som afsender, en modtager, en kort tekst, der forklarer dig hvad dit eget brev skal indeholde, og en række kilder, hvor du kan researche emnet. Det handler så om at afkode den korte tekst, få lavet den nødvendige research og skrive et brev, der er tilpasset modtageren.
Trin 1: Opgaveformuleringen
Opgaveformuleringen er... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind