Branding: Apollo og Lufthansa

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 14
  • 2607
  • PDF

Branding: Apollo og Lufthansa

Afsætningsopgave som omhandler branding og virksomhederne Lufthansa og Apollo.

Opgaven indholder bl.a. kort beskrivelse af de to virksomheder Lufthansa og Apollo, en besvarelse på hvad branding er og hvilke typer branding der findes. Der er også udvalgt to TV-spots fra både Lufthansa og Apollo som er analyseret. Derudover er der udarbejdet SWOT, parametermix samt omverdensmodel på de to virksomheder Lufthansa og Apollo.

Lærers kommentar

Forholdsvis god opgave, måske lidt mangler på SWOT, derudover kunne der måske godt tilføjes lidt med de to virksomheders konkurrencemæssige situation i opgaven, og derved også en konkurrentanalyse. Under reklameanalysen kunne man også vælge at forklare hvilken type branding, der er anvendt, når nu opgaven omhandler branding.

Indhold

Indledning 3
Introduktion til Apollorejser 3
Introduktion til Lufthansa 3
Branding – Hvad er branding? 4
Produktbranding 4
Branding og ungdomskultur 4
SWOT analyse uddybet – Apollo rejser 5
SWOT analyse uddybet - Lufthansa 6
Reklameanalyse – Apollorejser 7
Reklameanalyse – Lufthansa 8
Parametermix – de 7 P'er (Apollo) 9
Parametermix – De 7 P'er (Lufthansa) 9
Omverdensmodel (Apollo rejser/Lufthansa) 10
Kildefortegnelse 11
Bilag

Uddrag

Indledning
I denne opgave vil vi beskæftige os med det tyske flyselskabet Lufthansa og det danske rejseselskab Apollo rejser, opgaven vil hovedsageligt gå ud på hvilken type branding de to virksomheder benytter, hvor vi vil finde et TV-spot som vil understøtte vores argument som senere hen vil blive analyseret. Diverse afsætningsmodeller vil også tages i brug i opgaven bl.a. til at lave en konkurrentanalyse og finde ud af de to virksomheders konkurrencemæssige position.

Introduktion til Apollorejser
Apollo Rejser er et dansk rejsebureau, der blev etableret i 1994. I 2001 blev Apollo rejser opkøbet af Kuoni Travel, som er et Schweizisk rejsebureau.
Apollo er Danmarks andenstørste rejsearrangør, med en omsætning på 5.421.640.000 Dkr,- i 2008, de sender hovedsageligt deres gæster på sol- og bade-charterrejser til bl.a. De Kanariske Øer, Thailand, Egypten og Indien. Apollo Rejser har derudover siden 1997 haft sit eget charterflyselskab, Novair. Efter Kuonis overtagelse af Apollo Rejser i 2001 blev Alletiders Rejser, der hidtil var ejet af JYSK og Lars Larsen, sammensat med Apollorejser.

Introduktion til Lufthansa
Lufthansa er det tyske nationale flyselskab og Europas anden største flyselskab, selskabet havde mere end 50 mio. passagerer i 2009 . Selskabet er der udover også medlem i samarbejdet ”Star Alliance” med bl.a. SAS, United Airlines og Shanghai Airlines.
Lufthansa blev stiftet i 1926 med hovedkvarter i Köln, Tyskland. Dengabg hed Selskabets "Deutsche Luft Hansa Aktiengesellschaft", men blev senere hen ændret til Lufthansa i 1933.

Branding – Hvad er branding?
Når en virksomhed skal ind på markedet med et nyt produkt, bliver den givende virksomhed nød til at markedsføre for at sprede kendskab om sit produkt til sin målgruppe, virksomheden bør derfor overveje nøje hvordan de bedst muligt kan ramme deres målgruppe ved markedsføringen. Virksomheden kan vælge at opbygge en værdi omkring produktet eller at... Køb adgang for at læse mere

Branding: Apollo og Lufthansa

[2]
Bedømmelser
  • 05-01-2011
    nvædfsnv pæfadnsvækdsnfv æfdsknmvæ dsmnfæ vmfdsæv
  • 29-01-2014
    god besvarelse, hjælp meget