Branding | Beskrivelse og noter

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 4
  • 1049
  • PDF

Branding | Beskrivelse og noter

En opgave om branding. Beskriver begreber såsom corporatebranding og produktbranding, of five sense modellen.

Indhold

1. Hvad er Branding?
2. Hvad er Corporate branding?
3. Hvad er Produktbranding?
4. Hvad mener Martin Lindstrøm med Brand Sense?
5. Forklar neuromarketing – Hvad er tankerne bag Buyology?
6. Placer forskellige produkter i Brand Sense figuren.
7. Hvilke interessante ideer (min 3) præsenteres i Martin Lindstrøms ”Fra 2-D til 5-D branding”.
8. Hvordan bruger en selvvalgt branche branding?

Uddrag

1. Hvad er Branding?
Branding er et kordineret arbejde fra virksomhedernes side, i deres forsøg på at få forbrugerene til at forbinde virksomheden, et mærke eller et produkt med nogle bestemte værdier og holdninger.

2. Hvad er Corporate branding?
Corporate branding er når en virksomhed vælger at brande sit navn eller virksomheden i sin helhed, dette kan F.eks. ses hos internationale firmaer som D&G, Armani og Gucci, hvor man alene forbinder navnet med kvalitet, og ikke det enkelte produkt. Det samme er gældende herhjemme for producenter som Kims og Jysk.

3. Hvad er Produktbranding?
Produktbranding er modsat Corporate branding brugt at virksomheder til at brande individuelle produkter, fremfor virksomheden, her er danske Toms et godt ... Køb adgang for at læse mere

Branding | Beskrivelse og noter

[1]
Bedømmelser
  • 26-01-2013
    Det er en fin opgave