Branding - McDonalds | Afsætning B

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • 7
  • 4
  • 1196
  • PDF

Branding - McDonalds | Afsætning B

Opgave bestod i at skrive tre sider om en virksomheds branding. Jeg valgte at skrive tre sider om hvordan McDonalds brander sig.

Lærers kommentar

At den indledes flot, dog skal strukturen lige kigges igennem igen, og en bedre besvarelse af de 4P'er.

Uddrag

Ved branding forstås virksomhedens bestemmelse af navn, mærke og øvrige forhold, som gør at produktet for en merværdi. Denne merværdi skal bruges til at kunderne til produktet vælger virksomhedens produkt frem for en af konkurrenternes produkter, fx McDonald's frem for Burger King. Når virksomheden skal specificere deres brand, skal de beslutte sig for hvilke punkter i de 4P'er, price, place, promotion og produkt, der skal lægges vægt på. Når virksomheden har fundet deres målgruppe, er det vigtigt at virksomheden kan lægge vægt på de samme ting som forbrugeren lægger vægt på. Et solidt brand kan for virksomheden betyde at de kan tage det mere for deres produkt end konkurrenterne, da deres produkt differentiere sig fra konkurrenternes. Formålet med branding er at skabe en så stærk position på markedet, at der for forbrugeren ikke eksisterer nogen tilfredsstillende substitutionsmulighed, altså at noget andet mærke kan erstatte det... Køb adgang for at læse mere

Branding - McDonalds | Afsætning B

[1]
Bedømmelser
  • 18-11-2014
    middel opgave ........