Brancheanalyse af det globale ølmarked

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 7
  • 1310
  • PDF

Brancheanalyse af det globale ølmarked

Opgaven indeholder en brancheanalyse af det globale ølmarked.

Elevens kommentar

Der mangler noget vurdering af den enkelte trussel, og delkonklussion.

Indhold

• Antallet af konkurrenter, deres kapital og størrelse (konkurrenceformen)
• Væksten i branchen
• Differentiering/grad af præference (hvilke handlingsparametre konkurreres der på)
• Graden af afviklingsbarrierer/exit barrierer
Ad 2) Truslen fra nye udbydere
• Lavt dækningsbidrag/afkast i branchen
• Lav vækst i branchen
• Stordriftsfordele
• Kapitalkrav
• Produktdifferentiering
• Adgang til distributionskanaler
• Politiske og lovgivningsmæssige forhold
• De nuværende konkurrenters reaktioner på indtrængere
Ad 3) Truslen fra udbydere af substituerende produkter
Ad 4) Truslen fra leverandører
• Produktet er vigtigt for køberen
• Køberen betyder lidt for leverandøren
• Leverandørens produkt er differentieret
Ad 5) Truslen fra købere
• Køberen aftager store varepartier og/eller en stor andel af sælgende virksomheds omsætning

Uddrag

Der er en meget stor og hård konkurrence på det globale ølmarked, da der er rigtig mange udbydere, og de prøver alle på, at få en større plads end de i forvejen har på markedet ved, at opkøbe mindre bryggerier og slå sig sammen, så de kan få en større andel på markedet.

Kina er det land, som har den største vækst på bryggeri-industrien. De sidder på den største andel af markedet.
For mange producenter vil det være Indien, som vil være meget interessant fremover, idet Indien forventes at blive et stort ølmarked i den nærmeste fremtid.
Carlsberg bliver presset på det globale ølmarked af flere forskellige bryggerier der handler med hinanden. Det er især de to største bryggerier i verden som har planer om en .... Køb adgang for at læse mere

Brancheanalyse af det globale ølmarked

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.