Brancheanalyse Hummel

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 5
  • 1197
  • PDF

Brancheanalyse Hummel

Brancheanalyse af Hummel.
Opgaven indeholder: Virksomhedsbeskrivelse, produktbeskrivelse, skydeskivemodellen, konkurrenceform, porters five forces, konkurrentanalyse, konkurrenternes reaktion på nye tiltag.

Lærers kommentar

Gode overvejelser, punkterne er gennemarbejdet.

Uddrag

Virksomhedsbeskrivelse.
Hummel blev etableret i 1919 af tyskerne Michael og Albrech Ludwig Messmer under navnet Messmer & co. I 1935 går virksomheden sammen med 2 forretningspartnere og virksomheden for nyt navn Hummel Hummel. I 1973 får virksomheden 2 nye medarbejdere i firmaet. Det er 2 danskere, Jørgen Vodsgaard og Max Nielsen. De etablere firmaet VN Sport ApS der skal markedsføre ”Hummel” på det danske marked. 1 år efter får de lov til at producere Hummel produkter i Danmark. I 1979 indgår Hummel sin første sponsoraftale med det danske fodboldlandshold. I 1980 indgår de så også en sponsoraftale med det danske håndboldlandshold. Samme år som dette overtager Jørgen Vodsgaard og hans forretningspartner ejerskabet af Hummel. I 1999 bliver Hummel opkøbt af Christian Stadil, og det sker da Hummel er i nedadgående retning, men det ændre Stadil straks på. Han begynder på at lave sportstøj, og i dag producerer Hummel også modetøj

2. Produkt beskrivelse.
Fashion:
Hummel 'Fashion' er delvist gået hen og blevet et decideret brand. De hænger stadig i det meget 'sporty'-look hvor deres produkter ligeså godt kunne bruges til træning/motion. Det kan tydeligt ses på deres produkter at det ikke er designet der bliver lagt flest penge og tid i selv om det dog også tydeligt kan ses at det er noget de prøver på så godt de nu kan. Hummel producere ikke alverdens ... Køb adgang for at læse mere

Brancheanalyse Hummel

[10]
Bedømmelser
  • 07-09-2013
    God inspiration til SRP
  • 18-05-2016
    jhjbjhbjhbjhbjhvhjvhjbhjb
  • 15-05-2017
    Kanon opgave - fin inspiration
  • 08-02-2016
    Skrevet på lavt niveau. Meget overfladisk behandlet med subjektive konklusioner.