Branceanalyse af Travel Sense

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 10
  • 1639
  • PDF

Brancheanalyse: Branceanalyse af Travel Sense

Brancheanalyse af den danske rejsebranche. I denne opgave er der fokus på rejsebureauet Travel Sense A/S.

Indhold

3.1 Den danske rejsebranche Side 3
3.2 Karakteriserer virksomheden Side 4,5
3.3 Svage og stærke sider Side 6,7,8
3.4 Målgruppe og forbrugeradfærd Side 9
3.5 Konkurrencestrategi Side 10,11
3.6 Økonomisk situation Side 11,12

Uddrag

3.1 Den danske rejsebranche

Den danske rejsebranches mest populære rejser/rejsemål, er som selvfølgelig er charterrejser og de mest efterspurgte steder er Egypten, Thailand og de Kanariske Øer. I Danmark er der 152 rejsevirksomheder, med i alt 4.053 ansatte. Den årlige omsætning gik fra 20,94 milliarder i år 2006, til 22,5 milliarder i år 2007.
Væksten landede i år (2007) på 5,5 %.

- Den danske rejsebranche blev skabt, da ”Rejsekongen” Simon Spies og konkurrenten Eilif Krogager kom til ”magten” i 1950'erne. Simon Spies blev milliardær, og første sig frem med mottoer som: ”Dårlig omtale er bedre end ingen omtale”.
- I 1953 blev Simon Spies rejseleder i De Forende Rejse Bureauer. Under et ophold på .... Køb adgang for at læse mere

Branceanalyse af Travel Sense

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.