Boganmeldelse af Kunsten at Græde i Kor

• Dansk A
  • 12
  • 4
  • 1502
  • PDF

Boganmeldelse af Kunsten at Græde i Kor

Boganmeldelse af romanen "Kunsten at græde i kor", som er skrevet af Erling Jepsen. Den indeholder både et resumé af historien, en personkarakteristik af de væsentligste figurer i bogen, en analyse af miljøet samt en fortolkning og perspektivering af bogen.

Studienets kommentar

En lidt speciel opgavetype der ligger på kanten mellem en boganmeldelse og analyse af romanen. Indholdet og analysen af romanen er til gengæld rigtig godt og vil være meget brugbart som inspiration til analyse eller anmeldelse af romanen.

Uddrag

Bogen ”Kunsten at græde i kor” skrevet af Erling Jepsen blev udgivet i år 2002 og er en blanding mellem fiktion og selvbiografi om hans barndom og familiens struktur. Handlingen foregår i 1960'erne, da Erling var barn. Han blev født i Gram og formodentlig er handlingen også foregået dér. Bogen handler om 11-årig dreng, Allan, hvis familie er stærk præget af traditioner og normerne. Udadtil virker familien normal, da de dagligt plejer deres facade. Men jo tættere man er på familien, jo mere falder deres facade fra hinanden. Det eneste, som rigtig kan gøre faderen glad, er, hvis det går ham godt, eller hvis andre er kede af det og græder. Hvis faderen er glad, er resten af familien også glade, men hvis faderen har det dårligt, lider resten af familien under det. Derfor gør drengen alt, han har i sin magt, for at faderen har det godt. Hver gang faderen er i dårligt humør, bliver han smidt ud af soveværelset og må sove på familiens røde sofa. Storesøsteren, Sanne, bliver derefter presset af Allan til at gå ned til faderen og gøre ham glad. Dette gør Sanne mere og mere hævngerrig, hvilket til sidst tager overhånd og familiens facade er på randen til at krakelerer... Køb adgang for at læse mere

Boganmeldelse af Kunsten at Græde i Kor

[4]
Bedømmelser