Bobles markedsanalyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • 7
  • 3
  • 1369
  • PDF

Bobles markedsanalyse

Opgaven analyserer købsadfærden (købsroller, købsadfærdtype og beslutningsproces.
Opgaven omhandler den danske virksomhed Bobles.

Indhold

1. Analysér købsadfærden (købsroller, købsadfærdtype og beslutningsproces) ved køb af Bobles produkter
2. Giv forslag til og vurdér, hvorledes Bobles skal/bør differentiere sig.
3. Giv forlag til og vurdér, hvordan Bobles skal/bør positionere sig.
4. Giv forslag til og vurdér, hvilket (ét) USP Bobles skal/bør bygge deres markedsføring op omkring.

Uddrag

Jeg har valg at bruge figurerne 7.16 på side 197, Fig. 7.20 side 201 og Fig. 7.20 på side 205 i lærebogen.
Jeg vil først og fremmest starte med at analysere købsadfærden ved køb af Bobles produkter på konsumentmarkedet hvilket er B to C (business to consumer). Bobles sælger derudover også til producentmarkedet hvilket er B to B (business to business) til børnehaver, forretninger mv. Ved købsadfærden vil jeg gennemgå: Købsroller, købsadfærdstype og beslutningsprocessen. Jeg starter med købsrollerne, man starter med intiativtageren hvilket i dette tilfælde må være forældrenene da det er dem som skal købe produkterne til deres barn/børn. Så er der influenten som kan i dette tilfælde være det medie eller person som kommer med ideer, råd og meninger. Og som i sidste ende har en gevaldig stor betydning til købet. I nogle tilfælde kan det være at faderen eller moderen har læst en artikel, hvor der anbefales til at købe Bobles's produkter, som tilbyder kvalitet og design. En anden mulighed kunne være at man var blevet anbefalet til at købe produkterne gennem familie og venner f.eks. Beslutningstageren, ja det ligger i sig selv, det er den person som bestemmer til sidst og produktet skal købes eller ej. I dette... Køb adgang for at læse mere

Bobles markedsanalyse

[10]
Bedømmelser
  • 13-05-2011
    Udelukkende sublimt. Meget flot analyse af produktet og markedet. Kan ikke gøres bedre
  • 23-08-2011
    Rigtig god opgave, opgaven danner et stort overblik over bobels marked
  • 23-02-2016
    den er fin nok...........................
  • 23-06-2013
    knknklnlnlkmlknL jjjjj