SOP om Björn Borg i Afsætning A og Dansk A

  • HHX 3. år
  • SRP (Afsætning A, Dansk A, SOP)
  • 7
  • 34
  • 7108
  • PDF

SOP om Björn Borg i Afsætning A og Dansk A

SOP om Björn Borg, skrevet i Dansk A og Afsætning A

I opgaven gives der først en gennemgang af virksomheden og dens historie, hvilket fortsætter i en analyse af virksomheden, bl.a. med benyttelse af de 4 p'er. Herefter der er en reklameanalyse, og en beskrivelse af Björn Borgs vision, strategi og mål.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Abstract 2
Indledning 5
Virksomhedsbeskrivelse 5
Virksomheden mål og vision og strategi: 6
Segmentering 7
Uddybelse af Björn Borgs målgrupper 8
Minervamodellen 9
Nyt segment 9
Björn Borgs målgrupper 10
De 4 p'er i forhold til målgruppen 10
Analyse af Billede 1 13
Analyse af billede 2 15
Kommunikationsanalyse af billede 1 16
Kommunikationsanalyse af billede 2 17
AIDA Model 17
Arketyper 19
Björn Borgs fremtidige strategi 20
Hvordan Björn Borg kan forbedre deres markedsføring og kommunikation: 20
Kommunikationsprocessens forskellige led: 21
konklusion 22
Afslutning 22
Litteraturliste 23
Bilag 1 – segmentering af markedet 27
Bilag 2 – segmenteringskriterier på konsumentmarkedet 27
Bilag 3 - Minervamodellen 28
Bilag 4 – Den nye målgruppe 28
Bilag 5 – De 4 p'er 29
Bilag 6 – produkt og place fordelt på det samlede salg 29
Bilag 7 – Billede analyse 1 30
Bilag 8 – Billede analyse 2 30
Bilag 9 – produkter til kvinder 31
Bilag 11 – Kommunikationsprocessen 32
Bilag 12 – Forretningsmodel 32
Bilag 13 – kommunikationsmodellen 33
Bilag 14 – D&G reklame 34

Uddrag

"Björn Borg
Indledning:
Jeg har i denne opgave valgt, at beskæftige mig med Björn Borg. I opgaven vil jeg lave en beskrivelse af Björn Rune Borg, og dernæst om virksomheden Björn Borg. Dernæst vil jeg benytte mig af segmentering for at finde én eller flere af virksomhedens målgrupper.

Når målgruppen er fundet, vil jeg benytte mig af de 4 p'er for at finde ud af, hvordan virksomheden bruger parametrene overfor deres målgruppe.

Jeg har valgt to reklamebilleder fra Björn Borg, som jeg vil analyse og finde ud af virkemidler og den tilhørende målgruppe. I billedanalysen vil jeg komme ind på Björn Borgs brug af arketypiske træk. Med henblik på reklame billederne vil jeg lave en analyse af deres kommunikation, og hvordan de påvirker deres målgruppe.

Jeg vil i min opgave sætte fokus på Björn Borgs undertøjs kollektion, da det er dette produkt de er mest kendt for. Jeg vil udover dette beskrive virksomhedens vision, strategi og mål."... Køb adgang for at læse mere

SOP om Björn Borg i Afsætning A og Dansk A

[3]
Bedømmelser
  • 10-06-2011
    god opgave, rigtigt god til et hurtigt overblik. Kun få stave fejl ellers perfekt.
  • 09-06-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    det er en helt fin opgave, kunne bruge den meget .
  • 25-03-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    okay opgave - fin nok til inspiration