Bianco Afsætning

Guldprodukter er udarbejdet af redaktionen på Studienet.dk
  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 14
  • 3489
  • PDF

Eksempelbesvarelse: Bianco Afsætning

Studienets besvarelse af eksamensopgaven om Bianco i Afsætning fra sommeren 2010 (forsøg med netadgang).

Opgaven besvarer både 3A og 3B. Til eksamen skal kun en af opgaverne i punkt 3 besvares.

Opgaven om Bianco fokuserer på at rumme præcis det, en eksamensbesvarelse skal have for at få 12 samtidig med, at alle opgaverne skal kunne løses på de fire timer eksamenen varer.

Problemet ved nogle af de andre besvarelser af Bianco i Afsætning på Studienet.dk er, at de er lavet som hjemmeopgaver uden tidsbegrænsning. Man kan således slet ikke nå, at lave så lange besvarelser til eksamen.

Problemstillingerne til opgaven, som besvares:
1. Analyser Biancos internationalisering.
2. Analyser konkurrencesituationen på det danske skomarked.
3A. Diskussion af Biancos distribution.
3B. Diskussion af Biancos promotion/kommunikation.

Indhold

1. Analyser Biancos internationalisering
* Fase 1 – Internationalisere?
* Fase 2 - Markeder
* Fase 3 – Entrémetode
* Fase 4 – Marketingmix
* Fase 5 – Virksomhedens internationale strategiske plan og kontrol
2. Analyser konkurrencesituationen på det danske skomarked
* Brancheanalyse
3A. Diskuter Biancos distribution
3B. Diskuter Biancos promotion
* Promotionformer
Afrunding og konklusion

Uddrag

"1. Analyser Biancos internationalisering

For at analysere virksomhedens internationalisering undersøges virksomhedens beslutninger inden for hver af de 5 faser i virksomhedens internationaliseringsproces:

Fase 1 – Internationalisere?
Tilbage i 1997 (10 år efter man åbnede den første butik) valgte man at åbne den første butik udenfor Danmark og dermed havde man for alvor påbegyndt en internationaliseringsproces.

I første fase af internationaliseringsprocessen vurderer virksomheden sin internationale strategiske platform for at finde virksomhedens eksportberedskab. Denne analyse deles op i en intern og en ekstern del. Bianco havde allerede dengang en stor styrke i forhold til at udvikle unikke og attraktive sko.

Virksomhedens markedsføring er anderledes og provokerende og kan også vurderes at være blandt virksomhedens kernekompetencer."... Køb adgang for at læse mere

Bianco Afsætning

[33]
Bedømmelser
  • 17-10-2013
    Ikke vildt brugbar, samt manglende kildehenvisning. Synes generelt opgaven er lidt kortfattet, men med fornuftig brug af termonologi.
  • 03-06-2013
    Denne opgave har givet mig information omkring opgavetyperne til de kommende årsprøver for mit vedkommende.
  • 05-03-2015
    God opgave som helt klart ligger til 10-12
  • 17-11-2014
    Rigtig fin opgave og en god hjælp