Bianco Footwear - Erhvervsøkonomiske område

Bianco Footwear - Erhvervsøkonomiske område

Opgaven beskriver kortfattet følgende punkter

1. Indledning

2. Historien og fakta omkring Bianco Footwear

3. Idégrundlaget

4. Ejerform (før og nu)

5. Opgaver i Bianco

6. Målgruppen

7. Branchen

8. Konkurrencestrategi og forholdet

9. Omkring omverdensforholdet

10. Regnskab

11. Mål

12. Kildefortegnelse

13. Bilag for regnskab, SWOT-analyse, Værdikædeanalyse, De 4 P´er

Uddrag

1. Indledning

Bianco er en detailvirksomhed, som sælger sko til slutbrugeren. De får skoene leveret ud til deres butikker af leverandørerne. De er et aktieselskab, som man kan investere i, og dermed købe en del af Bianco. De varer som de har i butikkerne findes ikke andre steder, og de har også kun de sko, som bliver leveret af deres leverandører fra Italien, hvor de kun laver sko til Biancobutikker.

2. Historien og fakta omkring Bianco Footwear

Virksomheden blev etableret i 1987 af Helle og René Piper Laursen, som også den dag i dag er direktører for Bianco Footwear i Kolding. I 1997 blev den første udenlandske butik åbnet i Oslo. De vandt deres første pris i 1999 Business of the year i Kolding. Derefter tog udvidelsen fart, og i dag er der 123 butikker over det meste af Europa... Køb adgang for at læse mere

Bianco Footwear - Erhvervsøkonomiske område

[17]
Bedømmelser
  • 19-09-2010
    I har helt klart fået de rigtige emner med. Men i går ikke i dybden, ellers var det godt.
  • 14-04-2011
    helt fin opgave en sikker 10'er hvis man tilføjer lidt selv
  • 14-12-2015
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Virkelig ikke særlig fyldestgørende.....
  • 01-04-2013
    Givet af HHX-elev på 1. år
    Fin opgave! :-))))))))))))))))