Bang & Olufsen segmentering og parametermix

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 10
  • 2610
  • PDF

Bang & Olufsen segmentering og parametermix

Opgaven indeholder en fyldestgørende besvarelse af følgende spørgsmål:

1. Segmentér markedet for High-end Hi-Fi-produkter og fastlæg B&O's globale målgruppe.

2. Analysér valgkriterierne samt prisfølsomheden ved køb af B&O's Ipod-dock og 3D-TV.

3. Diskutér og vurdér på baggrund af ovenstående B&O's parametermix.

4. Diskutér fordele og ulemper ved B&O's prisstrategi på det russiske marked.

Uddrag

Diskutér fordele og ulemper ved B&O's prisstrategi på det russiske marked.
I denne del af opgaven, vil jeg gøre brug af prisstrategi-modellen. For at kunne diskutere fordele og ulemper på eksportmarkedet Rusland, bliver man dog nødt til først at definere hvilken prisstrategi B&O egentlig anvender.
Da det er et relativt nyt marked B&O indtager, må man antage at virksomheden er i introduktionsfasen set ud fra et PLC-kurve perspektiv. Det er tydeligt, at B&O har gjort brug af en langsom skimming prisstrategi, hvor der tages en høj pris for produktet samtidig med at promotionsindsatsen er relativ lav. Den lave promotionsindsats vurderes i B&O's tilfælde til at være gunstig, da de derved sørger for at det kun er en smal målgruppe, der får kendskab til virksomhedens produkter, hvorved eksklusiviteten ved deres brand fastholdes... Køb adgang for at læse mere

Bang & Olufsen segmentering og parametermix

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.