B&O | Case | Afsætning

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 5
  • 1384
  • PDF

B&O | Case | Afsætning

1. Beskrivelse af B&O's vision og værdier
2. Beskrivelse af B&O's kernekompetence
3. Omverdensmodellen til B&O
Med fokus på fjernmiljøet
4. Værdikædeanalyse.
Interne og eksterne forhold
5. SWOT-opstilling

Uddrag

B&O har en vision som de har holdt fast ved i over de snart 100 år som B&O har eksisteret i. Det er en meget kort men utrolig præcis vision som virksomheden stræber efter. ”Foretagsomhed er en nødvendighed - en uendelig vilje til at skabe det bedste af det bedste - til uafladeligt at finde nye måder til forbedring." Sådan lyder den vision som B&O har. Det kan virke en anelse uforståeligt da det er over 90 år gammelt. Men med andre ord så betyder, det at virksomheden skal overskride grænserne for elektronik og være innovative.

B&O's værdier fremgår faktisk tydeligt i deres produkter. B&O stræber efter det højeste og er ekstrem perfektionistiske i produktudvikling og design. Alt skal være eksklusivt helt ned til mindste detalje. B&O stræber efter det nye og innovative. En af de ting som de fleste kan kende hos B&O er originalitet i deres produkter og forudsigelighed findes ikke hos B&O i modsætning til mange af deres konkurrenter.

Den finanskrise som startede i 2007 og som vi stadig er præget af, har ramt en virksomhed som B&O ekstrem hårdt. Da B&O kun sælger meget eksklusive produkter som ligger i prisklassen 30.000+ for et TV og højtaler for 10.000+. Det er de færreste mennesker som har haft et rådighedsbeløb som kan bære at købe forbrugsvarer i den prisklasse. De kunder... Køb adgang for at læse mere

B&O | Case | Afsætning

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.