Børn og legetøj | Børn og leg

  • HTX 3. år
  • Teknologi A
  • 12
  • 34
  • 9998
  • PDF

Projekt: Børn og legetøj | Børn og leg

Projekt: Børn 2006
Delemne: Børn og leg

Børns leg har ændret sig meget gennem årene. Leg er nødvendig for børns udvikling med hensyn til deres motoriske, intellektuelle og følelsesmæssige udvikling. I dag foregår en del leg foran computeren og det kan have negative konsekvenser i forhold til bevægelse.
Ved at børn får serveret legen i form af legetøj og computerspil mister de måske deres fantasi, så man bør overveje hvor meget voksne skal blande sig i børnenes leg. Derudover kan man overveje hvad det ultimative legetøj vil være. Er det mest optimalt at give barnet et computerspil som er lærerigt, eller skal de bare have naturen og selv udvikle sin fantasi og lærelyst?
Det vi har tænkt os at gøre, er at finde en løsning til at motivere børn til at bruge deres fantasi og bruge deres motorik.
Dette er ting vi i denne opgave vil undersøge og diskutere med udgangspunkt i nedenstående spørgsmål.

Delspørgsmål:
- Hvorfor falder den gennemsnitlige legealder?
- Hvad er med til at stimulere børns udvikling?
- Køber forældre for meget legetøj?
- Hvor meget bør voksne blande sig i børns leg?
- Hvad bliver leg i fremtiden?
- Hvad er det ultimative legetøj?
- Bliver børn voksne for hurtigt?

Indhold

Indholdsfortegnelse 2
Problemformulering 3
Produkt 4
Markedsanalyse 4
Teknologianalyse 5
Printudlægningsprocessen 6
Teknisk forklaring af pedometer 7
Eldiagram 9
Test af produkt 10
Teknologivurdering 11
Hvad er leg? 13
Hvordan bruger børn og unge computerspil? 14
Hvem spiller computerspil? 15
Hvorfor spiller man, og hvor meget spiller man? 16
Hvilke former for computerspil spiller børn og unge? 17
Er det skadeligt at spille computerspil? 19
Kan computerspil medføre afhængighed? 19
Er der nogle særlige udsatte grupper i forhold til skadelighed? 20
Forskning ud fra et lægevidenskabeligt perspektiv 20
Hvad er med til at stimulere børn? 21
Computerspil er med til at udfordre børn 23
Voksne for snæver viden om computerspil 25
Hvorfor falder den gennemsnitlige legealder? 25
Bliver børn voksne for hurtige? 25
Hvad bliver leg i fremtiden? 25
Børn og legetøj 28
Det ultimative legetøj 30
Konklusion 32
Kilder 33
Logbog 34

Uddrag

Børn i dag lever i en tid hvor at de ikke får lov til at udvikle sig selv rent tankemæssigt. I de senere år hvor at spillekonsollerne er blevet impliceret i hjemmet og blevet til en fast del af møblementet, er deres stimulering af hjernen dalet drastisk. Selvfølgelig stimulerer computerspil m.m., også en hel del til f. eks læringsprocesserne, men børnenes innovative tankegang bliver bremset i det de aldrig står i situationen hvor at de selv skal skabe en aktivitet.
Dem vi prøver at sælge dette produkt til er forældre med børn i familien. Børn bevæger sig for lidt og får deres ”fantasi” foræret gennem computerspil, Playstation m.m.. Dette produkt skal være en lettelse for forældre, så de ikke hele tiden skal kunne kontrollere deres ... Køb adgang for at læse mere

Børn og legetøj | Børn og leg

[3]
Bedømmelser
  • 26-07-2017
    Givet af Lærerstuderende på 1. år
    nogenlunde synte at dener svær at læse
  • 18-09-2012
    hdhd fhfhf fhfhf hfhf ffhfhf fhfhf
  • 30-09-2014
    Lige hvad jeg havde brug for ;)