Ecco | Konsumentmarkedet

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • 10
  • 9
  • 2487
  • PDF

Ecco | Konsumentmarkedet

Eksempel på en analyse af konsumentmarkedet for Ecco ved udgivelsen af et nyt produkt.

Indhold

Målgruppe
Adfærd
Beslutningsproces
Deltagere
Risici
markedsføring
De fire p'er

Uddrag

Begrænsede serier er populære

Erhvervsbladet 3. februar 2008 – Jens Høy
Markedsføring. Begrænsede serier af et produkt er mere populært end nogensinde før. Seneste eksempel på denne trend er Ecco, der har lanceret en gummisko i limited edition.
Verden efterspørger eksklusive produkter, der kun er fremstillet i få eksemplarer. Det har verden sådan set altid gjort, og Rolex er vel det bedste eksempel. Der er konstant ventetid på de mest populære sportsure, og det får ikke verdens største producent af ure til at sætte produktionen op. For ventetiden er med til at kaste en aura af eksklusivitet over produktet.
For Eccos sko gælder, at man i de seneste par år har arbejdet målrettet med at skabe et image omkring produkterne, og det er gået så godt, at man nu har taget endnu et skridt ved at lancere en serie af sko til mænd i begrænset antal.
Ecco har fået pænt fat i markedet for sko til mænd, der gerne vil have komfort og tekniske egenskaber i skoene, samtidig med at de passer til et jakkesæt.
Den nye sko er en såkaldt sneaker, og den kaldes for Ecco E1 limited edition sneaker. Det er den første begrænsede serie nogensinde fra Ecco, og den kombinerer komfort med et helt unikt design inspireret af Orienten.
Der er kun produceret 558 par, som sælges i særligt udvalgte butikker verden over. Det frække design tager udgangspunkt i en dyb fascination af oldgammel kinesisk kultur og arkitektur... Køb adgang for at læse mere

Ecco | Konsumentmarkedet

[2]
Bedømmelser
  • 06-05-2010
    IDSHFVKDSVDFKJGFKGKLDLÆDFBLHLF
  • 23-11-2010
    God opgave efter min mening.