Aqua d'or

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 11
  • 2336
  • PDF

Aqua d'or

Indhold
Formuler en idé for Aqua d'or. - 2 -
Værdikædeanalyse - 2 -
Støtte aktiviteter - 3 -
SWOT analyse - 3 -
Interne forhold - 3 -
Eksterne forhold - 3 -
Opstil 3 oprationelle mål for Aqua d'ors fremtid. - 3 -
Udarbejde en Boston model, der viser Aqua d'ors placering for deres SBU ”almindelig kildevand” - 3 -
Forklar hvad der kendetegner placering i Stjerne. - 3 -
Hvilken strategi (udvikle, hold fast, høst, afvikle) Aqua d'or bør følge for SBU'en. - 3 -
Fastlæg Aqua d'ors generiske strategi og vurdere om denne strategi er optimal for virksomheden - 3 -
Virksomheder som anvender de andre generiske strategier. - 3 -
Gør rede for de vækststrategier Aqua d'or har anvendt og kom med forslag til strategier virksomheden kan benytte for at øge væksten fremover. - 3 -
Hvilken konkurrenceform eksisterer der på markedet for kildevand i Danmark? 3
Opstil minimum 3 lukkede spørgsmål, der kan belyse Aqua d'ors image. 3
På side 2 i bilag er der omtalt resultater fra en markedsanalyse foretaget af Royal Unibrew. 3

Uddrag

Formuler en idé for Aqua d'or.
Den primære grund til man formulerer en idé er, så virksomheden kan tilkendegive overfor forbrugeren, den ansatte samt virksomhedens ledelse, hvad den står for. Med dette menes der, hvad skal der sælges eller produceres, hvilket behov skal dækkes, hvilken målgruppe skal betjenes, hvordan vil virksomheden ”slå” konkurrenter, og hvad skal kendetegne virksomheden. Det er vigtigt at idéen er kortfattet, bæredygtigt og har et særligt præg, fordi forbruger og medarbejder skal kunne huske idéen, og det er idéen, som skal ”stikke kursen” for virksomheds fremtid. Når idé er formuleret tager man udgangspunkt i denne til sin strategiske planlægning.
”At slukke verdens tørst med rent, sundt og naturligt mineralvand af høj kvalitet, til en pris der en lavere end konkurrenternes. Slip din indre skønhed fri, Aqua d'or skønhed på flaske. ”

Værdikædeanalyse
Primære aktiviteter
En virksomheds primære aktiviteter er de aktivitetsområder, som spiller mest ind i fremstillingen af virksomhedens produkt, og disse primære aktivitetsområder er delt op i fem underkategorier.

Indgående logistik: Aqua d'or pumper selv deres vand om fra en 180 meter dyb boring, de blæser selv alle deres plastisk flasker, og deres nye glasflasker bliver leveret af Holmegaard. Aqua d´or har samlet en produktion og lager areal på over 10.000m2, som ligger i Fasterholt ved Brande, lige ved siden af kilden, hvor mineralvandet udspringer fra, og derfor har Aqua d'or næsten ingen transport mellem lager og produktion, hvilken effektiviserer virksomheden... Køb adgang for at læse mere

Aqua d'or

[8]
Bedømmelser
  • 24-11-2008
    Super god opgave....
  • 20-05-2009
    fin godtfattet opgave... ros!
  • 02-05-2011
    Super god opgave!!!!!
  • 25-10-2010
    Godt formuleret, fin besvarelse.