Analyse af reklamefilmen Old spice

  • HHX 2. år
  • SRO (Dansk A, Afsætning A)
  • 7
  • 12
  • 3220
  • PDF

Analyse af reklamefilmen Old spice

SRO - Analyse af reklamefilmen 'Old spice - The man your man could smell like".

Problemformulering:
“Redegør for begrebet branding, Analyser med udgangspunkt heri en selvvalgt reklamefilm.
Overvej herunder virksomhedens formål og mål samt reklamens virkemidler. Vurder
reklamens gennemslagskraft i forhold til målgruppe”

Indhold

Indledning 1
Branding 2
Reklamefilm - Oldspice 3
Valg af reklame
Indledning 3
KommunikaQonsmodel 3
Målgruppe 4
AIDA 5
Reklamens
Virkemidler 6
Formål 6
Vurdering:
Gennemslagskrat i forhold til Målgruppe 6
Konklusion. 7
Kildefortegnelse 8
Bilag 1: illustration af Branding Image 9

Uddrag

Indledning
Ud fra min problemformulering:
“Redegør for begrebet branding, Analyser med udgangspunkt heri en selvvalgt reklamefilm.
Overvej herunder virksomhedens formål og mål samt reklamens virkemidler. Vurder
reklamens gennemslagskraft i forhold til målgruppe”
vil jeg håndtere opgaven ved hjælp af visse teori- og metodeovervejelser:
Jeg vil beskrive begrebet branding vha. Diverse kilder og heriblandt en illustration lavet af
“Per Mollerup” som har udgivet bogen “Brandbook”
Herefter har jeg valgt reklame filmen “Old Spice - Smell like a man”1. Jeg vil begrunde
senere i opgaven valget af reklamen og gå i dybden med en reklameanalyse hvor jeg anvender
metoderne som kommunikationsmodellen og AIDA. Senere hen vurderer gennemslagskraft
på reklamen og analysere målgruppen ved hjælp af Minerva mht. Segmentering. Jeg vil se på
formålet med reklamen og analyser reklamen virkemidler. Jeg vil lave en samlede konklusion
af hele opgaven for at få et overblik over hvad jeg er nået frem til... Køb adgang for at læse mere

Analyse af reklamefilmen Old spice

[2]
Bedømmelser
  • 24-01-2013
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Den er rigtigt god, men mange gode oplysninger.
  • 12-12-2014
    lækkert det kan bruges mange tak