Analyse af Ecco
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 9
- 1462
Analyse af Ecco
Opgaven indeholder en analyse af Echo, som kommer ind på følgende:
SWOT-analyse + konklusion
Værdikæde-analyse + konklusion
Konkurrenceforhold
Skydeskivemodel
Vækststrategier
Fremtidige mål på det japanske marked
Fremtidige strategier
Parametermix
Opgaven er skrevet i 2009.
Uddrag
Ecco er meget stærke i alle fire led, både up-stream og down-stream. De er stærke i produktudvikling, fordi de fremstiller løbende nye sko og varrianter af deres sko. De går meget op i at skoene følger moden hele tiden og at deres sko skiller sig ud fra konkurrenternes pga. deres gode design og kvalitet. Ecco er stærk i produktion, idet de producere deres sko mange steder rundt om i verden og derfor får de lave produktionsomkostninger. Ecco fokuser mest på deres down-stream, som er markedsføring og salg & service. De har en høj kendskabsgrad og godt image, idet de producerer deres sko i mange lande og sælger dem i endnu flere lande, alle ved stort set hvad Ecco er og hvilket produkt de sælger. Salg & service er en rigtig stræk side af Ecco. De har en høj distributionsgrad, da de sælger deres sko i henholdsvis deres egne Ecco butikker og i shop in shops rundt omkring i verden. Derudover har de et godt pris niveau i forhold til deres gode kvalitet og en god service til deres kunder... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind