Analyse af Ecco

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 9
  • 1462
  • PDF

Analyse af Ecco

Opgaven indeholder en analyse af Echo, som kommer ind på følgende:
SWOT-analyse + konklusion
Værdikæde-analyse + konklusion
Konkurrenceforhold
Skydeskivemodel
Vækststrategier
Fremtidige mål på det japanske marked
Fremtidige strategier
Parametermix

Opgaven er skrevet i 2009.

Uddrag

Ecco er meget stærke i alle fire led, både up-stream og down-stream. De er stærke i produktudvikling, fordi de fremstiller løbende nye sko og varrianter af deres sko. De går meget op i at skoene følger moden hele tiden og at deres sko skiller sig ud fra konkurrenternes pga. deres gode design og kvalitet. Ecco er stærk i produktion, idet de producere deres sko mange steder rundt om i verden og derfor får de lave produktionsomkostninger. Ecco fokuser mest på deres down-stream, som er markedsføring og salg & service. De har en høj kendskabsgrad og godt image, idet de producerer deres sko i mange lande og sælger dem i endnu flere lande, alle ved stort set hvad Ecco er og hvilket produkt de sælger. Salg & service er en rigtig stræk side af Ecco. De har en høj distributionsgrad, da de sælger deres sko i henholdsvis deres egne Ecco butikker og i shop in shops rundt omkring i verden. Derudover har de et godt pris niveau i forhold til deres gode kvalitet og en god service til deres kunder... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Ecco

[15]
Bedømmelser
  • 27-09-2012
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Meget fin opgave. Den var rigtig god til inspiration. Den mangler dog lidt uddybelse et par steder, men det er små ting. - Alt i alt fin opgave
  • 26-04-2012
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Det var lige det jeg manglede til min aflevering. Det var mest af alt SWOT-analysen jeg var ude efter Jeg syndes at den så rigtig fin ud.
  • 08-03-2015
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Meget flad opgave men god til at kom i gang med
  • 04-02-2015
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Fin opgave. god hjælp til at komme igang.