Analyse af Björn Borg reklame

  • HHX 1. år
  • Dansk A
  • 10
  • 2
  • 798
  • PDF

Reklameanalyse: Analyse af Björn Borg reklame

Analyse af Björn Borg reklame med mand der omfavner kvinde.

Uddrag

Jeg har valgt en Björn Borg reklame, og den skal reklamere for deres nyeste undertøjskollektion. Det er hovedsagligt unge piger og drenge som køber deres undertøj. Det er dog først senere, at pigernes undertøj er blevet lavet, da de fandt ud af, at det er en stor succes i blandt drengene. Den fremstår hovedsagligt i de blade som de unge læser. Der er mange unge som bliver påvirket af, hvad der står i bladene, og hvad der er ”in” lige for tiden. Derfor har det en rigtig stor effekt på de unge, for når det står i bladene må det da være ”in” for tiden tænker de.
Det er et rimeligt nyt mærke, og de er lige begyndt at lave tasker, som deres nyeste skud på stammen. Indtil videre har det været en kæmpe succes for dem.
Mærket som også er deres ”Brand” ligger i bunden af reklamen, og der ligger firmaerne traditionelt deres navn eller logo i en reklame, men samtidig ligger det også i forgrunden som det eneste i reklamen. Meningen med et ”Brand” er, at få folk til at komme til at tænke på deres firma, hver gang de ser ”Brandet”. Det fylder omkring en tredjedel af reklamen, men jeg synes ikke, at det spiller så stor en rolle i reklamen. Billedet og... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Björn Borg reklame

[1]
Bedømmelser
  • 13-04-2011
    Givet af 3.g'er på STX
    flot beskrevet, velformuleret