Analyse af B&O
- HHX 1. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 4
- 1152
Virksomhedsanalyse: Analyse af B&O
Analyse af Bang & Olufsen, som kommer ind på:
Omverdensmodel, skydeskivemodel, konkurrenceform, konkurrentanalyse, værdikæde, SWOT-analyse.
Uddrag
Bang & Olufsen blev grundlagt I 1925 af to unge ingeniører ved navn Peter Bang og Svend Olufsen. De to unge mænd gik begge på ingeniørhøjskolen i Århus og lærte derfor hinanden at kende. De havde begge den samme drøm nemlig, at bygge den perfekte radio.
Deres første succes var en batterieliminator, og det er en transformer der kan bruge strøm fra lysnettet i stedet for batterier. Bang & Olufsen producere udelukkende elektronik og er en af de største danske, internationale virksomheder.
Omverdensmodel:
Nærmiljø:
Kunder – B&O's kunder er for det meste privat personer.
Forhandlere – B&O har lige omkring 800 B1-forhandlere som sælger B&O produkter, og så er der udover det, 135 butikker rundt omkring i verden som også sælger deres produkter.
Konkurrenter – Deres konkurrenter er dem der producere de samme elektroniske varer, altså sådan noget som højtalere, telefoner og anlæg. Og det kunne være producenter som Sony, Philips, Samsung,
Leverandører – Er dem der producere det aluminium de bruger til deres design og alle de små ting og sager de bruger til produktionen... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind