Analyse af Bestseller

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 10
  • 3742
  • PDF

Analyse af Bestseller

Analyse af tøjforretningen Bestseller. Indeholder bl.a. SWOT analyse og analyse af værdikæden.

Opgaven er skrevet i 2008.

Indhold

Målsætninger og strategisk planlægning
Bestsellers værdikæde
Konkurrencestrategi
Vækststrategi
Bestsellers afhængige omverden
Bestsellers uafhængige omverden
Boston modellen
Konkurrentreaktioner, konkurrencemæssig position & konkurrenceform

Uddrag

Svagheder: bestseller sælger tøj til næsten alle forskellige mennesker, men de sælger ikke nok accessories endnu. Det er en svaghed for dem fordi der ville være mange muligheder ved at sælge accessories i deres egne butikker og til de 12.000 selvstændige forhandlere, og hvis de begyndte at sælge det ville det også kunne forøge deres omsætning og give dem en større markedsandel.
Muligheder: der er større interesse for deres tøj det skyldes bl.a. at de har opbygget sig et godt brand. Der er også i samfundet en helt klart større interesse for tøj, da det er meget vigtigt både på arbejdet, i skolen, i fritiden osv. At se godt ud. Nye markedsføringsmuligheder som f.eks. nettet har gjort det lettere at sælge i hele verdenen... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Bestseller

[25]
Bedømmelser
  • 05-06-2009
    Meget fin analyse af Bestseller..
  • 28-09-2009
    Flot opgave med mange gode elementer.
  • 15-01-2017
    Givet af HHX-elev på 2. år
    jeg er forvirret af "Værdikæden" jeg ved ikke hvad hører til hvad i kæden, alt er bare skrevet lige ud.
  • 28-03-2016
    Givet af HHX-elev på 2. år
    God hjælp og inspiration.