Vestas og omverdensmodel
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 12
- 5
- 2111
Vestas og omverdensmodel
En afsætningsopgave hvor man skal beskrive 'Vestas omverdensmodel'. Skrevet i 2008.
Uddrag
For en virksomhed som Vestas er der en lang række faktorer som påvirker deres afsætningen af produkter, samt indtjeningen af dem. Her tales der om:
• Den afhængige omverden (nærmiljø), de aktører som virksomheden har daglig kontakt med og er afhængig og i en vis grad kan påvirke
• Den uafhængige omverden (fjernmiljø), overordnede faktorer som kan have stor påvirkning på virksomhedens afsætning og må derfor udnytte eller tilpasse sig.
Afhængig omverden
Kunder: Kunderne er nok det vigtigste element i en virksomhed, og får at kunne beholde dem er det nødvendigt for virksomheden at leve op til de krav de stiller. Et kvalitetsprodukt er ikke længere nok for kunden, der forventes en ordentlig service og til den service en ordentlig pris. Servicen er et af de centrale nøglepunkter som Vestas ikke har kunnet levere. I takt med den stigende efterspørgsel har de ikke kunne følge med på service området og dermed forsømt en vigtig del. Det har gjort at der er stigende utilfredshed hos kunderne, både på leveringstid af de bestilte 'varer' men også servicetjek og reparation af allerede opstillede vindmøller. Vestas service problemer er efterhånden blevet et større problem, hvor især i Holland og Tyskland har der været stor mediedækning omkring det... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind